Ga naar inhoud

RAID-controller (IDE) installeren

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb net een RAID-controller gekocht, en die geinstalleerd in mijn PC. Nu heb ik nog een gewone schijf op mijn moederbord zitten. Ik had nog 2x 2GB schijfjes liggen, en ik had die dus op de RAID-controller aangesloten. Als ikde PC aanzet ziet ie de schijven. Zodra ik in Windows zit zie ik geen een nieuwe partitie, en ik start Partition Magic op. Ik zie daar die 2 20GB schijven staan. Ik doe ze allebij partitiioneren als FAT32. Ik heb toen mijn PC eens opnieuw opgestart, en hij geeft dan 2 nieuwe partities aan, en dat moet toch één partitie zijn van +/-40GB? Ik heb nu van alles geprobeerd, maar in het boekje van de RAID-controller staat ook niks. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt :)
Link naar reactie
Zo'n raid-controller kun je op twee manieren gebruiken: als raid-controller en als ide-controller. Wil je het als raid-controller gebruiken dan zul je eerst een raid aan moeten maken, dit komt opgang door het ingedrukt houden van een toets tijdens het opstarten van de pc. Hierdoor kom je in een programma dat de raid configuratie mogelijk maakt. Dit heeft u waarschijnlijk verzuimd waardoor de controller nu slechts als ide-controller functioneert.
Link naar reactie
[quote:2b0e3cebfa="Jaap H"]Zo'n raid-controller kun je op twee manieren gebruiken: als raid-controller en als ide-controller. Wil je het als raid-controller gebruiken dan zul je eerst een raid aan moeten maken, dit komt opgang door het ingedrukt houden van een toets tijdens het opstarten van de pc. Hierdoor kom je in een programma dat de raid configuratie mogelijk maakt. Dit heeft u waarschijnlijk verzuimd waardoor de controller nu slechts als ide-controller functioneert.[/quote:2b0e3cebfa] Bedankt, Ik heb nu F3 ingedrukt, en toen kon ik RAID configureren. Ik heb nu Striped gekozen. het werkt nu. Er zat geen handleiding bij de IDE-controller, daar baal ik dus van. Alvast bedankt Jaap H :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...