Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil graag een brand PC neerzetten. Dit moet een PC worden die met een directe LAN verbinding aan mijn server hangt waar alle data opstaat. Ook komt er 1 DVD brander in, 1 Cd-rom brander en 1 DVD speler. Wat is nu goeie hardware voor deze brand PC? IK heb nog een 400 Mhz staan. Pentium 2 met 128 MB geheugen. Is dit voldoende? Of moet er meer geheugen in. Want er kan meer in. Of is deze PC zoiezo helemaal te langzaam? Ik hoor het graag.
Link naar reactie
[quote:823006060a="yoo_han"]Dus zowiezo meer geheugen, prop der maar zoveel mogelijk in :wink: . En als je nog een snellere processor kan bemachtigen zou dat ook mooi meegenomen zijn.[/quote:823006060a] Mij staat iets bij, dat bij gebruik van WIN98SE er een beperking is aan het aantal MB's te installeren geheugen: 256 MB. Correct me, if I'm wrong.
Link naar reactie
[quote:6d0800fd9f="Jank"]Ik bedoelde echt 256, maar na jouw reaktie en enig speurwerk, kan er zelfs tot 2 GB in, met dank aan oude rot Ben Johnson. Biedt ook mij weer enig perspectief. :wink: En weer wat geleerd, bedankt Jolo.[/quote:6d0800fd9f] Microsoft zegt wel meer :wink: Verschillende ervaringen hier op het forum hebben uitgeleerd dat Windows98SE raar begint te doen vanaf de 512mb of hoger. Majah, ik heb hier ook een P2 AT moederbord als server, en die ondersteunt maar 256 in totaal. Voor te rippen denk ik dat je niet genoeg hebt aan de 400mhz. Je kunt het natuurlijk wel proberen, als je hier echt serieuze dingen mee wilt gaan doen ( :wink: ) is het misschien de moeite om wat geld (100-150 euro) in een mooie duron/AXP setup te stoppen?
Link naar reactie
Als je onder win98 meer dan 512mb hebt begint ie inderdaad raar te doen, dit kan je door een verandering in de (dacht in de) system.ini verhelpen. maar het enige wat je daarmee doet is windows de toegang boven de 512mb ontzeggen. Weinig nut dus..... zowiezo vind ik de stelregel van sommigen "zoveel mogelijk geheugen voor alle toepassingen" een beetje onzinnig en technisch nergens op gebaseert.
Link naar reactie
Okay in ben eruit, bedankt !! Ik gebruik deze PC niet voor brand PC. Ik ga gewoon opzoek naar een snellere PC (800 of zo). Die ga ik dan ooit gebruiken als brand PC. Het had ook geen haast, maar wilde gewoon even weten. En ik weet dat ik deze 400 Mhz nu van de hand ga doen :D :D $$$$$ €€€€€ :wink: 8) :wink: nogmaals: BEDANKT
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...