anoniem Geplaatst: 28 januari 2004 Delen Geplaatst: 28 januari 2004 Ik heb een 64 mb usb key gekregen van iemand. Ik weet het merk niet maar wil graag een driver hebben zodat dit ding ook met W98 werkt. Onder W2K op mijn werk werkt het prima. Waar kan ik dit halen? Ik ben al eens bij microsoft geweest maar niets gevonden. Weet iemand dit Hans Vester Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 Voor Windows98 heb je een driver nodig en die is voor elk merk verschillend. Dus, als je het merk niet weet, dan is het nogal moeilijk om een geschikte driver te vinden. Staat er niets op de stick? Misschien een doosje, handleiding? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 inpluggen in windows xp (2000) , daarna rechtermuisknop eigenschappen kiezen. Kijk maar een onder tabblad Hardware, hier staat de usb stick tussen de schijfstations. Bij mijn sticks staat er dan : Lexar digital film USB device de andere heet USB 2.0 Mobile disk USB device misschien dat de fabrikant te achterhalen is Peter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 Is het wel zeker, dat er voor ieder merk een aparte driver nodig is ? Heb je het al eens geprobeerd met een willekeurige driver. Sweex bijvoorbeeld (http://www.sweex.nl) heeft een uitgebreid aantal drivers. Mijn eigen ervaring is namelijk, dat als er onder windows 98 eenmaal een driver voor een USB-stick is geïnstalleerd, verschillende merken allemaal werken. Het lijkt mij dan ook iets universeels. Ik had in dit geval had ik de sweex driver voor een 512 Mb stick geïnstalleerd en vervolgens werken andere merken en formaten ook. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 [quote:6323a047a4="Peter Vooges"]Is het wel zeker, dat er voor ieder merk een aparte driver nodig is ? Heb je het al eens geprobeerd met een willekeurige driver. Sweex bijvoorbeeld (http://www.sweex.nl) heeft een uitgebreid aantal drivers. Mijn eigen ervaring is namelijk, dat als er onder windows 98 eenmaal een driver voor een USB-stick is geïnstalleerd, verschillende merken allemaal werken. Het lijkt mij dan ook iets universeels. Ik had in dit geval had ik de sweex driver voor een 512 Mb stick geïnstalleerd en vervolgens werken andere merken en formaten ook.[/quote:6323a047a4] Nou, dan heb je volgens mij mazzel gehad. :wink: Ik heb 3 usb sticks van 3 verschillende merken en die moest ik allemaal apart installeren onder windows98 SE Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 Yep, het is eerder uitzondering dan regel dat je een univercele driver kunt gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 Mogelijk komt dat doordat het van die merken waren die veel op elkaar lijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2004 [quote:a8d95df1aa="Peter Vooges"]Mogelijk komt dat doordat het van die merken waren die veel op elkaar lijken.[/quote:a8d95df1aa] Nog waarschijnlijker : ze komen uit dezelfde fabriek, alleen wordt het omhulsel vervangen. Net als waspoeder en frisdranken, ook hier betaal je soms meer terwijl het hetzelfde spul is Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen