Ga naar inhoud

Printer lekt inkt


Aanbevolen berichten

Beste mensen, De printer bij ons thuis lekt inkt. Ik heb nog nooit echt goed de printer van binnen bekeken, maar er ligt inkt in het "rechterbakje" of wat het dan ook is. De inkt loopt onder de printer uit. Ik zie geen inkt op de rol waar de cartridge zo heen en weer gaat. Het is alleen zwarte inkt die gelekt heeft. Ik zie geen kleureninkt van de kleurencartridge. Hij heeft ondanks dat lekken wel nog goede afdrukken kunnen maken. Zou het nu eerder aan een kapotte cartridge liggen of zou er iets kapot kunnen zijn aan de printer. Het is een HP 815C deskjet printer van enkele jaren oud. Printer is vergelijkbaar met HP 720C. Waar zou ik op moeten letten? Bij voorbaat dank voor uw reactie.
Link naar reactie
in de oorspronkelijke vraag wordt gesproken van ´rechterbakje´ nu heb ik geen model voorhanden, maar ik dacht me te herinneren dat rechts in de hp het sponsje zit dat de inkt moet opvangen alsde printer zich ´gereed pompt´ enzo. misschien is dat sponsje wel weg? misschien het het sponsje wel oververzadigd? je zou dat moeten kunnen checken door de cartridges in de vervangstand te zetten, dan stroom eraf, dan kun je ongestoord de zaak opnemen.
Link naar reactie
De cartridges van printers werken met een soort chips. Die gelijden de inkt op het papier. Volgens mij is die dus bij jou stuk. Ik heb ook nooit over sponsjes gehoor, maar misschien is dat omdat ik een Lexmark heb en jij een HP... Haal de cartridge er maar eens uit en kijk of ze chip nog wel intact is en of hij niet onder het zwart (inkt) zit ofzo... Het ziet er ongeveer zo uit: [img:e42e340532]http://static.howstuffworks.com/gif/inkjet-printer-cartridge.jpg[/img:e42e340532] [/img]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...