Ga naar inhoud

Energie verbuik van PC

Aanbevolen berichten

Hallo, Zoals jullie misschien al gezien hebben is dat ik thuis veel PC's heb, en dus ook een hoge elek. rekening heb. Hebben jullie misschien een manier om mijn PC's minder stroom te laten vreten? Mijn servers zijn volgens mij het lastigste probleem, dus vandaar dat ik er snel iets aan wil gaan doen. Kan iemand mij hiermee helpen? Albast bedankt :) !
Link naar reactie
[quote:a819ea1015="Delectable"]Ja maar je hebt toch andere pc's die dat wel kunnen. Trouwens je website is van lycos en daar is een server toch niet voor nodig?? :roll: Je kan ook gewoon een voeding van minder wat in pc's zetten die dat niet nodig hebben :wink:[/quote:a819ea1015] Heb ik al. Ik heb een website op Lycos staan, en een andere op mijn eigen server. Helemaal geen andere mogelijkheden? :cry:
Link naar reactie
Gewoon minder pc's laten draaien en een grote server maken ipv van een paar server. Dan heb je 1 pc die je kunt laten staan. Of gewoon gaan imkrimpen met je computerpark.:wink: Misschien was dat beetje nutteloze opmerking, maar ik weet niet hoe groot jou gezin is en anders is het naar mijn mening beetje overdreven om een paar pc's te laten draaien. Ik zou namelijk niemand zo uit me hoofd kunnen opnoemen die 12 pc's :o thuis heeft staan.
Link naar reactie
[quote:312a7ac6fc="yoo_han"]Gewoon minder pc's laten draaien en een grote server maken ipv van een paar server. Dan heb je 1 pc die je kunt laten staan. Of gewoon gaan imkrimpen met je computerpark.:wink: Misschien was dat beetje nutteloze opmerking, maar ik weet niet hoe groot jou gezin is en anders is het naar mijn mening beetje overdreven om een paar pc's te laten draaien. Ik zou namelijk niemand zo uit me hoofd kunnen opnoemen die 12 pc's :o thuis heeft staan.[/quote:312a7ac6fc] Thankx, Ik heb op dit moment nu 16 PC's staan. Ik heb mijn PC ljst/specs nog niet geupdated. Ik denk dat ik ook maar een grote server ga maken, en dan een 550 wat voeding erin, dat moet dan denk ik wel goed genoeg zijn. Ik heb 4 kids, en die zitten de hele dag achter die game PC's :evil: :lol: , ik ga ze toch eens mee laten betalen aan de elek. rekening :lol: Als iemand nog ideeen heeft om minder elek. te verbruiken bij PC's, meld ze
Link naar reactie
[quote:78f8d8488e="Chestah"]kan je niet een paar computers "samenvoegen", dat een pc meerdere dingen kan doen?[/quote:78f8d8488e] Dat ga ik binnenkort met mijn servers doen. Ik ga proberen er 1 van te maken. Ik moet alleen nu weer nieuwe behuizingen en patch kasten gaan kopen :( , en ook weer het hele netwerk in het huis opnieuw aanleggen. Ik ga dit dus mooi in de vakantie doen. :wink:
Link naar reactie
[quote:a1b279fcfe="Maarten81"]In ieder geval kan je van de servers de monitoren uit laten staan. Zeker als het CRT monitoren zijn, scheelt dat gauw 100 watt. Ik vraag me af of je ook niet voor je servers passieve koeling zou kunnen gebruiken, in plaats van al die vliegtuigpropellors op processor etc.[/quote:a1b279fcfe] Ja, het zijn CRT monitoren. Ik heb ze al uitstaan als ik niet achter de server zit. Bedoel je met passieve koeling water koeling? :-? Snap het ff niet :oops: Ik heb op dit moment vliegtuigpropellors in mijn PC zitten :lol:
Link naar reactie
[quote:a3994a73eb="FTPserver"][quote:a3994a73eb="Maarten81"]In ieder geval kan je van de servers de monitoren uit laten staan. Zeker als het CRT monitoren zijn, scheelt dat gauw 100 watt. Ik vraag me af of je ook niet voor je servers passieve koeling zou kunnen gebruiken, in plaats van al die vliegtuigpropellors op processor etc.[/quote:a3994a73eb]Bedoel je met passieve koeling water koeling? :-? Snap het ff niet :oops: Ik heb op dit moment vliegtuigpropellors in mijn PC zitten :lol:[/quote:a3994a73eb] Met passief bedoelde ik gewoon een enorm koelblok zonder fan, maar ik bedacht achteraf dat je bij de moderne processoren wel wat meer koelkracht nodig hebt... Waterkoeling is geloof ik wel minder energieverslindend, maar wel weer een investering. Dus dat zou je moeten afwegen.
Link naar reactie
[quote:1ac6b04bd0="Maarten81"][quote:1ac6b04bd0="FTPserver"][quote:1ac6b04bd0="Maarten81"]In ieder geval kan je van de servers de monitoren uit laten staan. Zeker als het CRT monitoren zijn, scheelt dat gauw 100 watt. Ik vraag me af of je ook niet voor je servers passieve koeling zou kunnen gebruiken, in plaats van al die vliegtuigpropellors op processor etc.[/quote:1ac6b04bd0]Bedoel je met passieve koeling water koeling? :-? Snap het ff niet :oops: Ik heb op dit moment vliegtuigpropellors in mijn PC zitten :lol:[/quote:1ac6b04bd0] Met passief bedoelde ik gewoon een enorm koelblok zonder fan, maar ik bedacht achteraf dat je bij de moderne processoren wel wat meer koelkracht nodig hebt... Waterkoeling is geloof ik wel minder energieverslindend, maar wel weer een investering. Dus dat zou je moeten afwegen.[/quote:1ac6b04bd0] Zijn die grotere heatsinks te koop bij de computerboer? Zo niet, waar kan je die dan wel halen? Zullen die grote koelblokken dan wel genoeg koelen voor mijn server. Ik heb alleen maar casefans erin zitten voor in de zomer, dan is het namelijk warm in de kamer waar de server staan, en dan crashen ze soms wel eens. Ik ga dus wel eens kijken wat ik eruit kan halen. Ik denk ook dat ik toch wel een paar serves samen ga voegen. Ik was toch al van plan om de langzaamste weg te doen, en die dan samen proberen te voegen bij gewone PC's. Alvast bedankt voor alle reacties :) , Als iemand nog een andere ideeen heeft, dan hoor ik ze heel erg graag!
Link naar reactie
Hoe je het ook wendt of keert, computers zijn doordat ze zolang aan staan enorme energievreters. In ons gezin hebben we er "maar" drie, en we hebben momenteel ruim twee maal zoveel electriciteitsverbruik dan in de goede oude tijd dat de kinderen nog klein waren (dus met veel energieverbruik door wasmachine e.d.) en wij zelf nog van alles op computergebied waren verstoken. Dus 16 computers leveren als ze permanent aanstaan sowieso een reusachtige energierekening, waarbij welke trucs dan ook om het wat te verminderen maar een marginaal resultaat geven. Dus zal drastisch dat aantal verminderen het enige zijn wat echt helpt. Maar tot die conclusie waren de andere beantwoorders ook al gekomen. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:2274830b60="J. de Boer"]Hoe je het ook wendt of keert, computers zijn doordat ze zolang aan staan enorme energievreters. In ons gezin hebben we er "maar" drie, en we hebben momenteel ruim twee maal zoveel electriciteitsverbruik dan in de goede oude tijd dat de kinderen nog klein waren (dus met veel energieverbruik door wasmachine e.d.) en wij zelf nog van alles op computergebied waren verstoken. Dus 16 computers leveren als ze permanent aanstaan sowieso een reusachtige energierekening, waarbij welke trucs dan ook om het wat te verminderen maar een marginaal resultaat geven. Dus zal drastisch dat aantal verminderen het enige zijn wat echt helpt. Maar tot die conclusie waren de andere beantwoorders ook al gekomen. Jan de Boer[/quote:2274830b60] Gelukkig staan ze niet alle 16 tegelijkertijd aan. Zo gek ben ik nu ook weer niet. 8) Er staan er zo'n 4 minimaal altijd aan. Ik denk toch dat ik een hoge rekening zal houden, maar ik wil hem toch proberen wat lager te krijgen. Elk beetje helpt volgens mij wel 8)
Link naar reactie
[quote:3de9d3016a="Interficior"][quote:3de9d3016a="Chestah"]kan je niet een paar computers "samenvoegen", dat een pc meerdere dingen kan doen?[/quote:3de9d3016a] Dan moet je dus een goede fulltower hebben met een goede voeding en een paar koelers. Want al die HD's gebruiken veel stroom en maken ook een boel hitte.[/quote:3de9d3016a] Dat denk ik ook. Weet iemand toevallig hoe duur die zijn? En waar je die kunt halen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...