anoniem Geplaatst: 22 januari 2004 Delen Geplaatst: 22 januari 2004 Ik wil met een goede bootable cdrom de computer opstarten De cdrom werkt goed op andere computers. Ik verander dus in het BIOS de bootvolgorde naar CDROM,C,A. bij hetb opnieuw opstarten doet de computer net alsfof er helemaal geen cdrom-drive is. Slaat 'm gewoon over. Dan start windows gewoon op, en de cdrom werkt dan ook goed. Dat gaat zo bij alle bootable cdrom die ik heb. Wat te doen zodat de computer braaf van cdrom start als ik 'm dat vraag ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2004 Bij sommige bios'en moet je behalve de bootvolgorde veranderen ook nog een optie boot from cdrom aanzetten. Misschien dat dat bij jou ook het geval is Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2004 welk os heb je Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2004 windows XP, maar ik wilde linux suse 9 gaan installeren. Intel celeron 400 moederbord ... met chipset i440BX of zoiets een ouwetje dus, moet als server gaan dienen voor ons netwerk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2004 Win. XP op een 400 mhz celeron??? :-? Hoe krijg je dat voor elkaar.Bij mij 850 athlon draaide hij al net goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2004 deze celeron vervangt een nog ouwere: een Pentium II 225 of zoiets, die heeft hier 2 jaar gestaan met grote stukken van m'n website erop, ftpserver, en internet verdelen in huis. Daar draaide ook XP op. Je moet alleen ff geduld hebben bij het opstarten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2004 En ik moest de bootvolgorde ooit bij een moederbord samen met Plug en Play OS Yes aanzetten in het Bios anders werkte het niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2004 [quote:b6ba81c8c3="willem43"]Ik verander dus in het BIOS de bootvolgorde naar CDROM,C,A. bij hetb opnieuw opstarten doet de computer net alsfof er helemaal geen cdrom-drive is. Slaat 'm gewoon over. [/quote:b6ba81c8c3] Staat bij jouw in standard cmos setup, waarin onder andere de IDE configuratie staat, Primary Master : auto enz, je cdrom wel op auto? Als die op none staat zal deze wel werken in Windows XP, maar kan er niet van worden opgestart. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2004 ja, zaalig, inderdaad, dat was het in Bios secondary slave van none op auto gezet, en het werkte. bedanktt Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen