Ga naar inhoud

oude scanner onder xp met diverse accounts

Aanbevolen berichten

Ik heb een Mustek 600 USB scanner, die ik uiteindelijk aan de praat heb gekregen onder XP, na veel pijn en moeite. Standaard wordt deze scanner niet ondersteund door XP. Nu heb ik weer het volgende probleem : Onder de Administrator account werkt ie perfect , echter onder de overige accounts niet, krijg dan de melding dat die gebruiker niet de juiste toegangsrechten heeft. Hoe kan ik ik dit euvel verhelpen? :( :roll:
Link naar reactie
Je kunt een gebruiker toch wel rechten geven op het gebruik van de scanner zonder dat ze alles kunnen? Een gebruiker hoeft geen administrator rechten hiervoor te hebben. Het is niet zozeer dat je de rechten van de gebruikersaccounts moet wijzigen, maar ze rechten moet verlenen op de toegang tot je twain interface en waarschijnlijk zijn use (lezen) rechten voldoende. Deze rechten verleen je op de mappen en programma-onderdelen die door je scanner gebruikt worden. Normaal zou dat in de map WINNT of WINDOWS de map TWAIN_32 moeten zijn. Als de machtigingen hier niet goed staan kun je ze aanpassen, maar je moet dat ook op de bovenliggende map doen. In dat geval kun je bij Advanced (Geavanceerd) kiezen voor This folder only (Alleen deze map), zodat onderliggende machtigingen voor de overige programma-onderdelen ongewijzigd blijft. Het is overigens wel vreemd, want ik heb ook een scanner geinstalleerd staan en die kan gewoon door alle gebruikers worden gebruikt. Maar ik heb wel een scanner met drivers voor Windows XP. Het zal even uitzoeken worden voor je om te bepalen waar je de machtigingen moet toepassen. Zorg er wel voor dat je elke wijziging bijhoudt, zodat je de situatie ook nog terug kunt draaien als dat nodig mocht zijn. Succes. Wim.
Link naar reactie
In hoeverre de Home editie van Windows XP afwijkt van Professional op dit punt is mij niet bekend, maar ik ben inderdaad vooral een Professional gebruiker. Kom binnenkort bij een kennis die Home heeft en zal daar eens kijken. Een machtigingsprobleem kan inderdaad ook in de registry bestaan. Eigenlijk op dezelfde manier als in de mappenstructuur. Je moet alleen de juiste keys weten te vinden en dat is een stuk lastiger. Kies Uitvoeren en typ daar Regedit. Je kunt hier zoeken op naam van je scanner (Mustek) en kijken welke sleutels je tegenkomt. Vervolgens kun je met Regedt32 de beveiliging op deze sleutels nakijken en eventueel aanpassen. Vergeet niet om ook Geavanceerd aan te klikken en het vinkje te zetten bij 'Doorgeven aan onderliggende objecten'. Wim.
Link naar reactie
Bedanken moet je pas doen als het werkt he ;-) Maar als ik een probleem heb hoop ik daar ook serieuze reakties op te krijgen, dus vandaar dat ik probeer te helpen als het kan. Is ook de kracht van zo'n forum natuurlijk. De machtigingen voor je scanner/twaindriver kun je vinden onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE. Daar vind je waarschijnlijk een key Mustek. Controleer hier de machtiging eens van en pas ze zonodig aan. Advies blijft: hou wijzigingen bij om ze te kunnen terugdraaien en bovendien: voorzichtig met wijzigingen in de registry want die kunnen vergaande gevolgen hebben. Wim.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...