anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Delen Geplaatst: 21 januari 2004 Al enige tijd heb ik last van een voeding die ontzettende herrie maakt. Het geluid is te vergelijken met een stofzuiger. Ik denk dat dat komt omdat dde voeding vol met stof zit. Ik heb vanaf de buitenkant al een beetje met een stofzuiger geprobeerd om het stof eruit te zuigen maar het geluid blijft. is de Koeler brak? Kan ik zo de voeding openschroeven zonder schokken enzo... :-? Of moet ik een nieuwe aanschaffen? Het gaat om een Powerman FSP250-606+a en is +/- 3 jaar oud. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 neem een zachte kwast om je psu schoon te maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 maar zo'n zachte kwast kan niet in de voeding komen he....zijn de gaatjes iets te klein voor....en om die voeding open te schoeven heb je een aprte schroevendraaierset nodig.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 je kan er ook een andere ventilator in zetten. Een nieuwe voeding kopen werkt natuurlijk altijd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 [quote:7654f7f007="eynstein"]je kan er ook een andere ventilator in zetten.[/quote:7654f7f007] Hoe zit dan dan met de stroom ed. Als je het schakelaartje achter op de voeding "uit" zet zit er dan totaal geen stroom meer op als je hem openschroeft? op de bak zelf staat zoiets van "hazardus valtage". Ik wil dus niet geëlektrocuteerd worden :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 als je gewoon alle stekkertjes eruit haalt en de schakelaar uitzet kom je natuurlijk niet onderstroom. Als je alleen de voedingsstekker eruithaalt denk ik ook niet want je kan toch ook onderdele zoals een videokaart of een hardisk wisselen als je de stroom er maar af haalt kan er niks geburen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 de voeding moet er bijna altijd uit als je hem open wil schoeven, en dat gaat wel zo makkelijk als je de stekkertjes van het moederbord los haalt. Dus waar moet de stroom nog vandaan komen als je de voedings kabel en de stekkertjes los haalt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 Zolang alles los zit, kun je gerust in de voeding gaan rommelen. Ik zou alleen niet de printplaat aanraken, vanwege dat er condensators opzitten, en die kunnen je altijd nog wel een schok verkopen. Ja kan hem gerust openmaken en met een kwastje alles schoenmaken. Met de kwast kun je gerust aan de printplaat komen. Ik denk zelf dat het aan de ventilator ligt. Ik denk dat je het best een nieuwe voeding/ventilaotr kunt kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 ok bedankt voor de reacties...ik ga eerst ff proberen hem schoon te maken, mocht dat het lawaai niet wegnemen dan koop ik een neiuwe voeding Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen