anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Delen Geplaatst: 20 januari 2004 overleefd een cdbrander een kapot gesprongen cd. Ik denk dat de cd te warm was geworden. Het is een cd brander van Samsung. Het was een officieele cd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2004 Was het bij branden of lezen? anders kan het misschien omdat je hem te snel hebt laten schrijven. Maarre, ik zou het gewoon proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2004 Ik heb mijn brander (Aopen 32*12*48) gekregen van iemand omdat er een cd in was gesprongen. Ding is opengemaakt en schoongemaakt. Ik heb er daarna nooit last mee gehad. Terwijl ik hem vrij vaak gebruik. Zou het gewoon proberen dus. Weggooien kan altijd nog. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2004 hij was aan het lezen. Dit kreeg ik als antwoord op de mail van samsung: Dit probleem kan voorkomen bij de nieuwere generatie drives, en wordt ondervonden door de gehele Optical Disc Drive industrie. Dit wordt vooral veroorzaakt door kleine barstjes in de CD. Aangezien de CD's met zeer hoge snelheid rondgedraaid worden is de druk die op deze uitgeoefend wordt ook heel groot, wat in het breken van de CD kan uitmonden. Het is daarom aan te raden uw CD's voor gebruik na te kijken op eventuele barstjes en zonodig een backup kopie te maken. Indien een CD in uw drive "geexplodeerd"" is, kunt u de drive het beste naar de winkel terugbrengen, waar men hem naar een service center opsturen kan. Met vriendelijke groet Samsung OMS Team in volgens de helpdesk van quote valt het onder de garantie dus. ik zie wel wat ik doe. Maar ik maak hem eerst wel schoon en kijk met een oude cd of hij het mog doet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2004 ook bij mij draait de brander nog prima na een plofcd. goed uitschudden en er het beste van hopen. en volgende keer de leessnelheid in de gaten houden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen