Ga naar inhoud

Wie het weet, mag het zeggen


Aanbevolen berichten

Hello All Help, ik wordt gek... Mijn probleem: Ik heb een P4 2,56 GHz. Geen vaste HDD, maar 2 (80 GB en 120 GB)HDDs beide in een slede. Als ik mijn 120 GB schijf in de slede van Prim. Master zet en Xp wil installeren dan gebeurt het volgende: Mijn Bios ziet mij HDD niet, maar ik kan wel de eerste stap van installeren uitvoeren, na het opstarten krijg ik een foutmelding en gaat het installeren niet meer door... Al van alles geprobeert, maar ik niet weet niet. Kan het zijn dat mijn bios 120 GB HDD niet ondersteunt? Ik heb een Asus moederbord. Alvast bedankt
Link naar reactie
Ik heb een Asus P4B533 moederbord. Inderdaad wel met een RAID controler. Deze gebruik ik (nog) niet. Het rare is dat mijn BIOS de HDD wel herkend als ik em Sec. master aansluit. Als ik alle gegevens van mijn HDD handmatig invoer, dan kompt ik niet tot de grootte van 120 GB. Ben nu bezig om de site van Western Digtal en ASUS af te struinen voor een tool of ed.
Link naar reactie
Normaal gesproken moet er een duidelijke gebruiksaanwijzing bij zitten. Ik neem tenminste aan dat het nieuw is? Ik heb zelf ook een Asus moederbord (A7V333). Als beide disken op een aparte controller zitten, kun je ze het beste allebei master maken (jumper setting op de disk). In het Bios de detectie gewoon op auto zetten en niet zelf gaan rommelen met waarden. De tegenwoordige moederborden kunnen dat prima zelf afhandelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...