anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Delen Geplaatst: 20 januari 2004 Ik heb een probleem... Ik heb een nieuwe pc besteld. Ik heb 3 spelers (DVD, CDRW en CD) en één HDD. Deze HDD heeft een SATA aansluiting. Nu heb ik alles goed aangesloten, maar nu ik Windows XP wil installeren, geeft hij aan dat hij geen HDD kan vinden?! Waar ligt dit aan? Het zou toch gewoon moeten werken? Hebben de SATA HDD's tegenwoordig ook nog jumpers? Misschien dat die verkeerd staan? Waar staan die standaard op? Het is toch niet zo dat ik de SATA HDD niet kan gebruiken omdat ik hem alleen gebruik he? Hij ziet namelijk ook geen Primary Master, wat normaal de HDD is... Het is als volgt ingesteld: Primary Master: none Primary Slave: DVD-ROM Secondary Master: CDRW Secondary Slave: CD-ROM SATA1-->HDD Hoe kan het dat het niet werkt? HELP!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2004 heb je geen diskette bij gekregen om s-ata in je bios te installeren. anders moet je in de boek van je moederbord kijken en uitleg hoe je serial ata moet installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2004 S-ATA schijven hebben geen jumpers omdat ze alleen op de kabel zitten, dus er zit geen andere schijf bij.Dus je hoeft ook geen master en slave in te stellen. Om het in te stellen moet je gewoon in het bios kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2004 Tijdens het installeren van XP moet je in het begin op F6 (uitmijnhoofd) drukken en dan de floppy erin stoppen met je sata drivers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2004 Ik was er al achtergekomen... In ieder geva 8) bedankt!!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2004 Ik was er al achtergekomen... In ieder geva 8) bedankt!!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen