Ga naar inhoud

Tips nodig... digitale fotocamera.. Welke adviseren jullie?

Aanbevolen berichten

Ik ben een totale n00b met digitale fotocamera's en ben er nu van plan een aan te schaffen... Effe een schetsje van wat ie moet kunnen... etc.. Goede kwaliteit foto's ... ongeveer zo scherp als standaard foto's van huis-tuin-en-keuken fototoestel... Genoeg geheugen voor tot ongeveer 20-30 foto's Mogelijkheid tot overbrengen van foto's via usb naar computer... dus niet via geheugenkaartjes en readers daarvoor... Mogelijkheid tot het maken van korte filmpjes, denk daarbij gewoon aan simpele huis-tuin-en-keuken situaties en op vakantie... De prijs is niet zo belangrijk zo lang het maar niet ver boven de 500 euro uitloopt... Wie heeft er goede adviezen...?
Link naar reactie
[quote:aff76d1520="Offley"]Canon A60 Lees de testen maar deze 2.0 Megapixel camera maakt betere foto"s dan de A70 met 3.2 Megapixels Goede keus voor 229 Euro gekocht.[/quote:aff76d1520] :o Heb je een linkje naar die test? Ik dacht dat het afgezien van 3,2 ipv 2.0 mp exact dezelfde camera was. Overigens zou ik niet voor een 2 mp-camera gaan, dat is echt het minimum voor een 15x10 afdruk, een afdruk op a4-formaat vereist toch echt minimaal 3mp. Overigens zijn die canon-camera's echt aanraders, er is nu geloof ik ook een a80 op de markt. voor goede reviews: [url]www.dpreview.com[/url]
Link naar reactie
er is veel in die prijsklasse te koop, en er zijn heel wat testen beschikbaar in pcbladen, consumentengids enzo, om een indruk te krijgen. maak een basiskeus op basis van "deskresearch", en neem ze in de winkel in de hand. da´s belangrijker dan je denkt! en ook: kijk of je overweg kan met de knoppen en de menustructuur. de opbouw daarvan verschilt nogal per merk en is niet voor iedereen altijd even logisch.
Link naar reactie
[quote:17337d3419="PS"] :o Heb je een linkje naar die test? Ik dacht dat het afgezien van 3,2 ipv 2.0 mp exact dezelfde camera was.[/quote:17337d3419] Da's een - naar mijn mening - kort door de bocht conclusie op ZDnet: http://www.zdnet.nl/dossier.cfm?id=28673 [quote:17337d3419]Overigens zijn die canon-camera's echt aanraders, er is nu geloof ik ook een a80 op de markt. voor goede reviews: [url]www.dpreview.com[/url][/quote:17337d3419] Ik heb zelf sinds een week of 2 een A80. Ik ben bijzonder tevreden over dat ding mag ik wel zeggen. Hij puilt uit van de features en bied de mogelijkheid om handmatige instellingen te maken, zoals de A70 en A60 dat ook kennen. Daarmee ben je wat flexibeler in het maken van de juiste opnamen. Als de topicstarter ook persé handmatige instellingen wil kunnen maken, (sluitertijd, diafragma, etc.) dan kun je al snel niet meer om de Powershot familie heen. Ben je tevreden met enkel point-and-shoot functionaliteit, dan heb je een veel ruimere keuze. Dan zou ik ook gaan letten op compactheid enz.
Link naar reactie
Enkele aardige camera's: - Nikon Coolpix 4300 - Minolta dimage f300 - HP Photosmart c935 - Canon powershot A70 Dit zijn allemaal wel camera's die binnen je budget passen en een goede kwaliteit bieden. Meestal is bestellen via internet het voordeligste, mijn vader heeft zijn minolta dimage f300 ook via internet besteld, scheelde destijds toch zo'n 80 euro. Bij het vergelijken van de prijzen van camera's moet je vaak ook goed opletten welke accesoires worden meegeleverd, in de ene zaak zit er bijvoorbeeld een 16 mb geheugenkaartje bij, terwijl een andere zaak weer een 64 mb kaartje levert, erg verwarrend allemaal. Suc6
Link naar reactie
Canon A70-A80 Powershot. Kan de grootste dombo mee omgaan, Wat ik mee in overweging heb genomen zijn de operationele kosten. A70-A80 werken op digi A4 batterijtjes evt ook gewone A4 maar die zijn dan zo leeg. Op vakantie batterij zoek, A4 vindt je makkelijk. Al die speciale merk accu's, ga ze zoeken vooral als je de taal niet spreekt. Canon gebruikt compact flash kaartjes. Die zijn de goedkoopste. Als je ze op pc beursen koopt dan kosten ze een stuk goedkoper. Bekende fotozaak cerkoopt 256 MB CF kaart voor pakweg 89 euro, ik heb er een op de beurs gekocht voor 59 euro. Je hebt wel een reserve set batterijen nodig. 2300 Ma voor 15 euro per 4 Zoek eens met google op ervaringen A80 heeft een draaibaar LCD scherm, makkelijk hoor. Kan je de camera in de lucht houden en een goede foto maken over al die langen mensen
Link naar reactie
met 500 euro kom je een heel eind kijk even op deze review-sites [url]http://www.dcresource.com[/url] [url]http://www.steves-digicams.com[/url] [url]http://www.dpreview.com[/url] Houd ook rekening met extra kosten zoals geheugenkaart met grotere opslag capaciteit 128 MB minimaal tevens is een NIMH oplader met NIMH(vele malen beter dan NICD 'gewone' AA of AAA batterijen) batterijen minimaal 2000 mA erg handig als de camera op AA of AAA batterijen werkt. voordat je op aankoop overgaat (online of in de winkel) ga altijd eerst even langs de fotospeciaalzaak of andere winkels waar ze camera's verkopen om eens te kijken hoe de camera nu aanvoelt etc etc. succes met uitzoeken.
Link naar reactie
Ik heb zelf de Minolta Dimage F300. Lens is een beetje langzaam, en het scherpstellen daarna ook. Verder maakt ie wel hele mooie foto's met licht. Donker is wat minder maar daar hebben bijna alle digitale camera's wel wat moeite mee. Al met al ben ik er zeer tevreden mee. Groot voordeel voor mij was dat er gewone oplaadbare penlights in gaan. Makkelijk te kopen, redelijk goedkoop en snel (1uur) op te laden met een goede GP lader.
Link naar reactie
Voor een hele acceptabele prijs, via Internet www.nomatica.com voor 194 euro. Ik hoef niet zonodig zo'n ingewikkeld apparaat en mijn vriendin al helemaal niet. Nieuwe apparaten moeten eerst hun kinderziektes kwijtraken en hoe meer erop zit, hoe meer kapot kan gaan. Makkelijk te bedienen en hij maakt prima foto's. Wel helaas geen Ned. gebruiksaanwijzing en die schijnt ook nergens te vinden.
Link naar reactie
[quote:777264d82e="Jos1966"]Voor een hele acceptabele prijs, via Internet www.nomatica.com voor 194 euro. Ik hoef niet zonodig zo'n ingewikkeld apparaat en mijn vriendin al helemaal niet. Nieuwe apparaten moeten eerst hun kinderziektes kwijtraken en hoe meer erop zit, hoe meer kapot kan gaan. Makkelijk te bedienen en hij maakt prima foto's. Wel helaas geen Ned. gebruiksaanwijzing en die schijnt ook nergens te vinden.[/quote:777264d82e] Kinderziektes zijn al lang voorbij, en de canon powershot serie is goed voor dombo's zoals ik.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...