anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Delen Geplaatst: 11 januari 2004 Ja, weliswaar off topic maar geen andere plek voor deze vraag! Ik ga binnenkort voor een maandje naar China , net op tijd voor het nieuwjaar daar, maar daar gaat het niet over. Mijn vraag is of er op het computergebied iets bijzonders is, om op te letten of om mee te nemen, heb wel eens iets gehoord van afwijkende componenten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 Als je je eigen PC meeneemt (of laptop) moet je in ieder geval controleren of de netspanning geen probleem vormt (misschien is dit een open deur, maar ik ken verhalen van mensen die hun in de VS gekochte apparaat met enkel een verloopstekker op de 230V aansloten...). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 China wordt snel wat universeler en de boordspanning is daar gewoon 220v, wat wel een probleem is/kan zijn , de nogal schommelende netspanning. Als ik een shuttle had zou die wel in de bagage passen maar die heb ik niet, en een reisstekker moet voldoende zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 Als je de schommelende netspanning een probleem vindt, kan je in ieder geval een overspanningbeveiliging (als je begrijpt wat ik bedoel) overwegen. Maar over het algemeen is China toch inmiddels op computergebied heel wat gewend, geloof ik. Ik heb gehoord dat je in de grote steden inmiddels al internetcafe's en zo tegenkomt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 De overheid heeft daar onlangs enkele duizenden internetcafe`s gesloten maar er zijn er nog echt heel veel over hoor. Overspanningsbeveiliging is geen probleem maar wat kan je beveiligen tegen onderspanning en spikes op het net, dat wordt een beetje ingewikkeld ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 Misschien is de hardware daar veel goedkoper... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2004 Veel hardware moet daar inderdaad veelgoedkoper zijn maar ik ben al ergens op het net tegengekomen dat bv een videokaart ~XT~ van een bekend merk daar toch wat lichtere specificaties heeft, speciaal voor de chinese vasteland markt. wat ook moeilijker te vinden is , is legale software. Nog niet zo lang geleden had ik nog een CD rom +/_ 650 Mb in handen met erop zowel XP pro en Home. moet wel mogelijk zijn maar er is toch wel het nodige aan de besturingssytemen geknipt en gebogen om het op een schijfje te branden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2004 dat hoeft volgens mij niet per se hoor alipapa ... Je kan toch ook een image van 840 mb op 700 mb schijfjes branden ... wrom dan niet 700 op 650 ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2004 [quote:8bda575c00]+/_ 650 Mb in handen met erop zowel XP pro en Home. moet wel mogelijk zijn maar er is toch wel het nodige aan de [/quote:8bda575c00] @foxie, ken jij cd's waar zowel xp home en pro opstaat :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen