Ga naar inhoud

HD Western Digital JB 800 7200T

Aanbevolen berichten

Met mijn HD Western Digital JB 800 7200T 80 GB 8 MB cache heb ik de volgende eigenaardigheden tijdens het wekelijks defragmenteren. Onder win 98 se voer ik een schijf controle en een schijfopruiming uit en er worden geen problemen gemeld. Vervolgens begin ik een defragmentatie in veilige modus en er word een foutmelding gegeven en een nieuwe scandisk word gevraagd. Tijdens deze tweede scandisk krijg ik een foutmelding met de vraag onvolledige en beschadigde bestanden te herstellen,na deze herstelling krijg ik opnieuw op einde van de defragmentatie een foutmelding voor herstelling van een verkeerde bootsector met verkeerde en onvolledige gegevens. Op einde van de defragmentatie krijg ik de melding dat alle fouten zijn hersteld. De volgende week herhalen zich deze fout meldingen en problemen. Het probleem komt voor in de C alsook in D Data paritition Deze HD met 3 jaar garantie werd een jaar geleden aangekocht en verder zijn er ook geen ander problemen. Mijn vragen : Duiden deze problemen op het begin van slijtage van de HD ? Zou ik nu reeds gebruik maken van mijn 3 jaar garantie ? Mvg
Link naar reactie
Dat is een gewetensvraag. Volgens mij slijt iedere harde schijf en heeft die na verloop van tijd (jaren) bad sectors. Zo lang het er niet veel zijn is dit geen enkel probleem en de vraag is of dat onder de garantie valt. Persoonlijk denk ik van niet. Zet je bij defragmentatie wel zo veel mogelijk processen uit? Laat alleen EXPLORER en SYSTRAY staan, de rest uitschakelen.
Link naar reactie
[quote:eedfe932ad="Vandread"]download: http://support.wdc.com/download/#diagutils test je hdd geeft vanzelf aan wanneer je fouten serieus genoeg zijn om terug te gaan voor garantie :)[/quote:eedfe932ad] Bij deze mijn dank aan iedereen waarvan ik info kreeg. Een test met de tool Data Lifeguard Diagnostics van Western Digital blijkt dat mijn HD geen fouten sectoren heeft. Skala Mvg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...