anoniem Geplaatst: 7 januari 2004 Delen Geplaatst: 7 januari 2004 Is het raadzaam om in de BIOS de parallelle poort te disablen als je print via een USB poort ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2004 je kan het doen scheeld weer een irq Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2004 Krijg nu in logboek foutmelding, ongeveer 2 min na iedere boot (XP-Home): Bron : Service Control Manager Gebeurtenis : 7000 "De Stuurprogramma voor parallelle poort-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart : Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden." Heb in de services gekeken welke dit kan zijn, echter geen idee. Plextor (bedankt :) ), nog een extra suggestie hiervoor ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2004 je moet de parallele port in windiws ook wegdoen Niets verkeerds met tip van Plextor. Ik schakel bij mij ook de com poorten uit als ik ze niet noig hebt, weer irq's erbij Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Bosje, wat bedoel je precies ? Als ik in apparaatbeheer kijk is er niets van een parallelle poort te ontdekken. Ook in Systeem Info niet. Dat is dan toch ook Windows. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Als ie uitstaat in je Bios zal ie ook niet in apparaatbeheer te zien zijn, is bij mij altijd zo geweest. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Klopt wat jullie zeggen, vond het alleen vreemd dat XP zit te zeuren over de Parralle poort. Kijk in veilige modus of ie daar voorkomt en gooi hem weg. Niet geschoten is altijd mis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 [quote:1fb1636f3e="didorno"]Krijg nu in logboek foutmelding, ongeveer 2 min na iedere boot (XP-Home): Bron : Service Control Manager Gebeurtenis : 7000 "De Stuurprogramma voor parallelle poort-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart : Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden." Heb in de services gekeken welke dit kan zijn, echter geen idee. Plextor (bedankt :) ), nog een extra suggestie hiervoor ?[/quote:1fb1636f3e] Wat heeft dit voor verdere gevolgen voor het functioneren van je PC? Niet alle foutmeldingen zijn "fataal"... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Ik kan me voorstellen dat deze afhandeling wel extra starttijd kost. Naast de foutmelding geen concrete problemen. Wel is het op gang komen na booten van de HP software voor OfficeJet G55 erg traag, maar dat was ook al zo via de parallelle poort . Ik probeer nog het een en ander op jullie advies. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Even in Veilige Modus gestart : nergens iets over parallelle poort te vinden. In logboek verschijnt dan wel een interessante fout : "7001, De SYMTDI-service is afhankelijk van de Stuurprogramma voor TCP/IP protocol-service die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart : Een apparaat dat op het systeem is aangesloten, werkt niet." Wie weet wat SYMTDI-service is ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 [quote:2a67ab4a28="didorno"]Wie weet wat SYMTDI-service is ?[/quote:2a67ab4a28] Kijk [url=http://www.bl.com/moshe/text/quiddities/norton_errors.html]hier[/url]. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2004 Staat het niet bij Poorten (COM & LPT) in apparaatbeheer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2004 Ben nog met onderzoek bezig. NAV2002 totaal weggehaald, andere progrs uitgeschakeld, etc. Geen verschil. Toen services successievelijk uitgeschakeld, kom uit bij WMI. Dat lijkt (bij mij) cruciaal voor event 7000. Laat jullie nog weten als ik meer weet. Groeten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2004 Spiderned, in apparaatbeheer is parallelle poort verdwenen als in BIOS gedisabled. Via bootlog (F8 bij opstarten) kreeg ik in ntbtlog.txt te zien dat onder andere parport.sys niet geladen kon worden. In register gezocht, bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Parport staat de waarde Start op 3 (= manual), gezet op waarde 4 (=disabled). Nu wordt er volgens ntbtlog.txt geen poging meer gedaan Parport.sys te laden en verschijnt er inderdaad geen foutmelding 7000 meer ! Probleem opgelost (denk ik) ! Allemaal bedankt voor het meedenken. :P Groeten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen