anoniem Geplaatst: 7 januari 2004 Delen Geplaatst: 7 januari 2004 Ik werk nog af en toe met DOS-programma's. Nu heb ik sinds kort een nieuwe printer op een USBpoort en stel vast dat ik niet meer kan printen omdat ik er geen USBpoort kan installeren, dat bestond toen nog niet! Wie weet of het mogelijk is om onder WindowsXP LPT uitvoer standaard te herleiden naar een USBpoort? Met dank voor een oplossing Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2004 Ja, tenminste: als je een netwerkkaartje in je pc hebt. In dat geval kun je de printer delen, en vervolgens in autoexec.bat de volgende regel opnemen: NET USE LPT1: \\<computernaam>\<printernaam> Let er wel op dat je bij het delen van de printer een naam kiest van niet meer dan 12 karakters. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Bedankt voor je antwoord Bavel. Ik heb wat geprobeerd maar het lukt me nog niet. Zou je msschien iets meer kunnen zeggen over hoe ik een printer deel en zo? Bedankt weer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 koop een USB kaartje PCI kaart met een paar USB in/uitgangen op. Is in de meeste winkels wel verkrijgbaar... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2004 Ik heb 4 USB-uitgangen, waarvan er 1 wordt gebruikt door de printer. DOS-programma's kunnnen de uitvoer alléén naar een parallelle poort sturen. De vraag is dus, nogmaals, hoe kan ik uitvoer van LPT naar USB leiden? Ik hebn wèl een netwerkkaart, maar begrijp niet hoe ik daarvan gebruik kan maken zoals hierboven door Bavel werd gesuggereerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Is hier al een oplossing voor gevonden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 [quote:355d897491="FST"]koop een USB kaartje PCI kaart met een paar USB in/uitgangen op. Is in de meeste winkels wel verkrijgbaar...[/quote:355d897491] Waar is dat nu weer voor nodig ?!?! :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Inderdaad, de Printer is al aangesloten op USB, waarom zou ik dan een USB kaart kopen :o Volgens mij verkoopt hij USB-kaarten :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Dit misschien iets ? Printfile http://www.cygho.nl/ freeware/utilities/scan en print programma`s Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 Gebruik je de DOS programma's vanuit Windows XP? Of draait dat DOS programma op een andere computer? Of heb je een dual boot MS-DSO/Windowsd XP of een variatie daarop om MS-DOS nog te gebruiken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2005 [url=http://www.google.nl/search?q=print+dos+usb&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl-NL:official]KLIK[/url] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen