anoniem Geplaatst: 31 december 2003 Delen Geplaatst: 31 december 2003 Wat is het beste, een USB-modem of een Ethernet-modem voor een adsl-aansluiting (wanadoo)? Kan iemand mij ook vertellen hoe adsl precies wordt aangesloten, moet het modem bij de hoofdaansluiting staan, of kan hij ook gewoon bij je PC? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2003 Ethernetmodem. Als je een abonnement neemt zit de gebruiksaanwijzing er bij. Kijk anders eens op de site van de provider waar je het abonnement wil nemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2003 Het modem moet bij het ISRA punt aangesloten worden, dus waar de KPN koperdraad je huis binnenkomt. Ethernet is beter dan USB omdat je met ethernet veel meer verschillende aansluitmogelijkheden hebt en omdat het minder CPU gebruikt. Je kunt bv een hel netwerk op die ethernetmodem aansluiten, bij USB is dat lastiger. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2003 [quote:c6c64b8fbc="MeM"]moet het modem bij de hoofdaansluiting staan, of kan hij ook gewoon bij je PC?[/quote:c6c64b8fbc] De splitter moet sowieso voor alle telefoonaansluitingen, en het modem mag gewoon bij je pc staan. Zo heb ik het ook (en het werkt... :D ). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2003 de splitter moet direct bij de inkomende lijn voor alle toestellen het modem heb ik op 15 meter afstand van de splitter en werkt zonder vertraging de beste van de twee mogelijkheden (usb of ethernet) is ethernet beter je kan dan via een router / switch een intern netwerk aanleggen zonder problemen ik gebruik ook wanadoo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2003 Heeft iemand ervaring met het gebruik van de Sitecom DC-202 (v2) router in combinatie met Wanadoo ADSL? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen