anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Delen Geplaatst: 28 december 2003 Ik heb een fantastisch moederbord (ASUS K8V Deluxe) met snelle Athlon 64 3000+ en een 120Gb serial ATA HD (Samsung) gekocht. Alles keurig aangesloten. Na partitioneren vanuit DOS met Partition Magic (incl. formatteren en actief maken van een partitie) wil ik Windows XP installeren. Helaas, na booten vanaf de Windows XP CD blijkt dat het installatie programma geen enkele partitie herkent waardoor ik geen Windows kan installeren. Ook vanuit DOS kan ik na partitioneren geen C partitie vinden. Vreemd !! Ik heb alles goed aangesloten want ik kan de HD wel partitioneren vanuit Partition Magic. De Serial ATA HD heb ik aangesloten op de “SATA-1” connector. Ook in de “PRI-SATA” connector (bedoeld voor RAID) werkt het niet. Het lijkt wel alsof ik perse de Serial ATA HD als een van twee HD’s moet gebruiken. Wie weet raad? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 Moet je tijdens booten van de XP-cd niet even op F6 drukken om de speciale drivers voor deze HD mee te installeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 yep, tijdens installatie op F6 drukken en drivers van je sata-controller installeren (vantevoren even op een diskette zetten) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 [b:a0726a5655]Ik ga het proberen.[/b:a0726a5655] Gelukkig heb ik nog een andere computer om de drivers van de CD af te halen. Hopelijk gaat het lukken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 Crosspost met http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=109361. Ik sluit deze. Daar verder. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen