anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Delen Geplaatst: 27 december 2003 Beste lezer, Een IBM Deskstar DPTA-372050 (20,5 Gb) vanuit XP per abuis op NTSF 2,0 Gb geformateerd (slave). Wil hem terug hebben naar FAT32 20,5 Gb, om hem als master voor een andere PC te kunnen gebruiken (Win98). Lukt niet (meer) vanuit XP (schijf zou in gebruik zijn?). Heeft iemand tips? Groet, Peter :-?[size=18:e00fcfb9c0][/size:e00fcfb9c0][size=18:e00fcfb9c0][/size:e00fcfb9c0] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 je moet met fdisk de ntsf partitie weghalen . dan als fat 32 paritie maken en dan formateren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 Wat ook mogelijk is dat je per ongeluk Windows verkenner open hebt staan. Je moet die eerst sluiten (als je kiest via rechtermuisknop op het icoontje van Mijn Computer en klikt op beheren) of: je klikt eerst op de C: schijf of iets anders, bijvoorbeeld: Mijn Documenten en dan op met je rechtermuisknop direct op de schijfletter die wilt formatteren en kies je voor formatteren uit het popup menu. Wat vooral van belang is dat de gegevens van je te formatteren schijf niet wordt weergegeven in het rechtervenster van Windows verkenner anders krijg je de fout dat de schijf in gebruik is en dan wordt de boel geblokkeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 [quote:a824fd05ab="plextor"]je moet met fdisk de ntsf partitie weghalen . dan als fat 32 paritie maken en dan formateren[/quote:a824fd05ab] je draait iets om :) 1. Met fdisk partities weggooien 2. met fdisk primaire dos partitie maken 3. als FAT32 formatteren zo doe ik het altijd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 december 2003 Mensen, Bedankt voor jullie tips. Momenteel draait e.e.a. weer als een zonnetje. Klein beetje anders aangepakt. Opgestart in veilige modus, toen kon ik schijf wel formateren. Overige met FDisk gedaan. Groet, Peter :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen