anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Delen Geplaatst: 27 december 2003 Ik wil de 2 x 80 Gb hd van m'n raidcontroller opnieuw formatteren, hoe doe ik dat..... met een startup van cd lukt 't niet.. Ik wil Windows 2003 schoon installeren en daarvoor heb ik 2 schone schijven nodig. wie helpt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 Al geprobeerd met Partition Magic? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 geprobeerd (V 8)... alleen deze werkt niet met Windows2000 helaas ! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 Ik heb laatst het volgende gedaan : Raid afbreken (dus uit de config halen) Beide schijven formateren Op 1 schijf opnieuw geinstalleerd getest Raid drivers geinstalleerd PC> uit Schijven weer in Raid zetten PC> Raid configureren Laten synchroniseren Walla mijn W2K weer in de lucht Peter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 ii ga het direct proberen.... je hoort van me Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 Je kan als je windows 2000 opnieuw installeerd, tijdens de installatie de partities op je raid configuratie opnieuw foratteren, of opnieuw partitioneren. Dan gaat dit automatisch over beide schijven. Let wel op dat je een driverdiskette van je raidkaart voor de installatie van windows 2000 nodig hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 Heb ik 1 hd helemaal werkend synchroniseer ik verkeerd en heb ik dus weer 2 lege raids...... dus nog maar een keer. Hoe kan ik zien welke ik moet kopieren ???? dat van die Windows nieuwe install gaat niet omdat ik sp 4 heb en de W2K is v. 3 bedankt voor het meedenken.... ik hou me aanbevolen voor hulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 wat voor een raid setup gebruik je? raid0, raid1 ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2003 raid more mirror met 2 hd van elk 80 Gb. Fatstrak100 Ultra ATA/100 TX 2 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 Het houdt me uit het café zullen we maar zeggen.... Krekel ik heb nu een draaiend systeem maar elke keer als ik de goede HD in de raid zet en synchroniseer met de inmiddels ook geformatteerde HD (zelfde merk, zelfde grootte) dan wordt er wel een image teruggezet maar wanneer ik dan opnieuw de raid opstart krijg ik een foutmelding : Inaccesable_boot_device en de mededeling dat ik een chkdisk/ f moet uitvoeren (en dat heb ik al meerdere malen gedaan).... Ik denk dat ik dus de raidcontroller er maar uitgooi en gewoon normaal opstart en regelmatig de 80 Gb backup.... wat denk jij / jullie ? Ronald Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 Kan het niet zo zijn dat die foutmelding die ik hierboven geef ermee te maken heeft dat ik de 2 raid HD niet in de Raid heb geformatteerd ???? Ik heb ze dus nu, op aanraden van Krekel, allebei apart geformatteerd..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2003 HELP ! M'n W2K server draait nu (weliswaar zonder raid maar goed). Ik kan op een andere schijf d: de data van personeel en kinderen vinden maar van diezelfde schijf de e partitie met geinstallerde educatieve software niet vinden !!!!! Ik heb dezlefde administrator wachtwoorden e.d. gebruikt..... moet ik nu alles weer opnieuw installeren ????? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen