anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Delen Geplaatst: 21 december 2003 Goedemiddag, Sinds kort heb ik een nieuwe computer, met volgens de specificaties een zeer snelle 52x32x52 speed cd brander. In de vorige pc zat een 4x4x32 speed cdbrander dus ik verwachte toch een aardige afname van de brand-tijd.... Dit is me helaas erg tegengevallen. Voorbeeld: Audio cd met 60 minuten: 4 speed: ongeveer 17 minuten 48 speed (omdat cd niet sneller kon) 9 minuten!!! Dit vind ik erg vreemd, ik vraag me dus ook af waar dit aan kan liggen. Misschien verkeerde instellingen? Even wat specs: Brander 52x32x52 van Lite-On//Oeps type ik bedoelde natuurlijk 32 ipv 52 Processor 1,7 gHz 256 mb Intern Brandprogramma: Nero 5.5x Express.... Weet iemand waar dit aan ligt, wat ik verkeerd zou kunnen doen, instellingen? brander? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 Heb je de simulatie toevallig aanstaan? Het moet met 48x binnen 4 minuten kunnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 Heb het even in de instellingen nagekeken... helaas niet ... simulatie is niet aangevinkt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 je brander is te nieuw voor nero 5.xxxxx. je moet upgrade naar 5.5.10.54 dit is de laatste 5.xxxx. of je moet nero 6 kopen want nero 5.xxx is niet te upgrade naar nero 6.xxxxx. en deze brander bestaat niet/Brander 52x52x52 van Lite-On Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 stat de brander bij apparatenbeheer op ata 33 of in pio mode? kan ook een aardig verschil geven Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 december 2003 zet je dma aan ? Laatste ASPI drivers geinstalleerd ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2003 Het probleem is helaas nog niet opgelost: Ik heb een data cd gebrand van 610 MB (69:20min) op 48x speed met Nero Burning Rom Versie 6.3.0.0 de simulatie stond uit en het duurde om precies te zijn 9 minuten en 13 seconden! Met de opmerkingen van Bosje en naree heb ik helaas nog niks kunnen doen omdat ik simpelweg niet weet waar ik dat kan vinden... ik heb al wel bij apparaatbeheer gekeken maar daar kon ik maar erg weinig vinden over de brander... Mijn besturingssysteem is overigens Windows 2000 Proffesional... Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen vertellen hoe ik die dingen kan vinden die Bosje en naree opmerkten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2003 [quote:09a4ae958c="Bosje"]zet je dma aan ? Laatste ASPI drivers geinstalleerd ?[/quote:09a4ae958c]Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI-controllers -> Primair/Secundair IDE-Kanaal -> Eigenschappen -> Geavanceerde instellingen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2003 Oke ik heb 'm door...: Primair IDE-Kanaal: Beide apparaten Ultra-DMA Modus... Secundair IDE-Kanaal Biede apparaten PIO-Modus... Ik weet niet veel van die technische dingen af, maar weet wel dat zowel de primaire als de secundaire ide-kanalen worden gebruikt... er zitten namelijk twee verschillende hd's in en een dvd-speler en een cd-brander apart... Bij aankoop zat er alleen 1 hd en 1 dvd-speler in, we hebben door de winkel nog een cd-brander laten plaatsen plus een extra hd die uit onze oude gecrashte pc kwam. Is het probleem opgelost door beide apparaten op het Secundaire IDE-Kanaal op de Ultra-DMA Modus te zetten? Ik heb het nog niet gedaan omdat ik niet wil dat ik iets verkeerd doe... :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 december 2003 inderdaad je kan ze op ultra dma zetten als ze niet compatibel zijn weigerd windows ze zo te zetten dus het kan nooit kwaad :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 [quote:c5bdde62e1="podium4"]48 speed (omdat cd niet sneller kon) 9 minuten!!![/quote:c5bdde62e1]Wat voor merk en type CD-R's gebruik je; en zijn deze wel geschikt voor 52X? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2003 Hoera! het probleem is opgelost, het lag inderdaad aan dat PIO wat DMA moest zijn... Ik heb net een cd'tje van 69minuten audio in 2:10 minuten volgebrand! Allemaal bedankt voor de opmerkingen en de hulp!!! @Captain_Kansloos: ik brand idd met mijn 52 speed brander gewoon op 48 speed omdat mijn aldi cd's niet sneller aankunnen... :lol: maar tussen 48 en 52 speed zit veel te weinig tijdswinst om daar duurdere cd's voor aan te schaffen.... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen