Ga naar inhoud

RAID 1 overzetten

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn oude PC 2 data schijven (ata133) in een RAID1 config . Nu wil ik een van de schijven gewoon naar de nieuwe pc zettten en alle info op mijn nieuwe snelle SATA schijven die ook in RAID gaan draaien. Kan dat zo maar?? Nu draait mijn oude pc op W2k en de nieuwe wil ik op XPprof gaan draaien. Nu lees ik wel iets vaker probleempjes met RAID en XP. Dus hoe los ik dit op?
Link naar reactie
Eerst de s-ata schijven in raid configuratie in je nieuwe pc plaatsen, dan kijken of de standaard installatie van xp lukt, zo niet: bij de installatie van xp aangeven dat je een niet-standaard raid-configuratie gebruikt en een floppy bij de hand houden met de drivers. Als het onboard raid is, dan zal de leverancier wel een cd-rom met een support tool hebben, of drivers. Pas als het ding werkt: een hd uit de oude machine bijplaatsen en overnemen wat je wilt hebben. Alle software zal opnieuw moeten worden geïnstalleerd!
Link naar reactie
[quote:7755f18637="bavel"]Eerst de s-ata schijven in raid configuratie in je nieuwe pc plaatsen, dan kijken of de standaard installatie van xp lukt, zo niet: bij de installatie van xp aangeven dat je een niet-standaard raid-configuratie gebruikt en een floppy bij de hand houden met de drivers. Als het onboard raid is, dan zal de leverancier wel een cd-rom met een support tool hebben, of drivers.[/quote:7755f18637] dat gaan we proberen maar de nieuwe pc komt in de oude doos. dus eerst slopen helaas. Gelukkig heb ik nog een andere om online te blijven [quote:7755f18637="bavel"] Pas als het ding werkt: een hd uit de oude machine bijplaatsen en overnemen wat je wilt hebben. Alle software zal opnieuw moeten worden geïnstalleerd![/quote:7755f18637] Op die schijven staat alleen data, de programma's kan ik wel weer installeren. Bedankt voor de reactie
Link naar reactie
[quote:4845f9268e="Vandread"]werken Raid 1 schijven ook los van elkaar? want als je ze zeg maar naar een andere pc wil overzetten moet je dat toch dezelfde raid controler hebben... anders werkt het zaakie niet?[/quote:4845f9268e] de nieuwe raid gaat met SATA schijven dus dat wordt opnieuw opgebouwd maar daarna moet ik wel van de data (ATA133) schijf de info kunnen halen.
Link naar reactie
[quote:c0431f6b21="Vandread"]van raid 0 is het zo dat je ze niet op een andere raid controler en zeker niet los van elkaar kan gebruiken... en denk niet dat je jouw raid 1 ook niet op een andere kan (of het moet toevallig dezelfde zijn :))[/quote:c0431f6b21] en dan terwijl raid1 is bedoeld om te backuppen ? dacht dat het juist was dat je je data nog had als 1 hd er mee kapte
Link naar reactie
[quote:e6f954732d="bavel"]Raid1 betekent alleen dat er een tweede hd is met exact dezelfde inhoud als de eerste hd. Als je ze uit de kast sloopt maakt het dus niet uit welke je bijplaatst in de nieuwe configuratie.[/quote:e6f954732d] Dat dacht ik ook maar wilde het even zeker weten omdat het in een andere config komt en dan met een andere RAID controller. RAID1 zijn inderdaad 2 gelijke schijven die een mirror van elkaar vormen. ik was alleen niet zeker van het feit of je een van de 2 ook in andere config kan zetten en of hij dan nog werkt. Nu kan ik de boel gaan slopen. :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...