anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Delen Geplaatst: 16 december 2003 Hallo allemaal, Ik heb een probleem met een harde schijf. Ik heb met FDISK alle partities al weggegooid en opnieuw gemaakt. Hetzelfde met PM7. Maar ik blijf fouten houden (o.a. Fat copies are not identical; invalid cluster; cross linkes files etc) De schijf heeft altijd goed gewerkt, er stond win2000 server op. Is er een manier om de schijf helemaal, maar dan echt helemaal leeg te maken en dan opnieuw te beginnen of lijkt het erop dat deze schijf echt kaduuk is. Alle suggesties zijn welkom. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2003 [quote:34175fec3a="Sellis"]Is er een manier om de schijf helemaal, maar dan echt helemaal leeg te maken en dan opnieuw te beginnen of lijkt het erop dat deze schijf echt kaduuk is. [/quote:34175fec3a] Als je het merk van die harde schijf weet zou je de diagnostics van de harddisk fabrikant kunnen downloaden. Daarmee kun je de harddisk testen, of indien nodig low level formatteren. Een andere manier om de harddisk low level te formatteren is met Tom's The most GNU/Linux on 1 floppy disk. http://www.linuxgazette.com/issue37/tag/38.html Lees ook [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/833464/]deze discussie.[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2003 Het is er 1 van het merk Samsung. Ik heb even gekeken naar de link, maar kom daar niet verder mee. Waar kan ik die disk downloaden dan? Het bestand wat ik daar kan downen is meer dan 1,44 MB en dat past dus niet op een diskette. Svp iets meer info. BVD Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 [quote:123155f98a="Sellis"]Het is er 1 van het merk Samsung. Ik heb even gekeken naar de link, maar kom daar niet verder mee. Waar kan ik die disk downloaden dan?[/quote:123155f98a] http://www.tux.org/pub/distributions/tinylinux/tomsrtbt/ Dan download je tomsrtbt-2.0.103.dos.zip [quote:123155f98a="Sellis"] Het bestand wat ik daar kan downen is meer dan 1,44 MB en dat past dus niet op een diskette. Svp iets meer info. [/quote:123155f98a] De belangrikste info staat in tomsrtbt.FAQ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 Onder Linux kun je zulke grote bestanden wel op een floppy krijgen (door een efficiënte manier van schrijven). Maar of je onder Windows die tomsrtbt op een diskette krijgt? Misschien kun je gewoon eens een willekeurige Linux proberen te installeren (tijdelijk), en die laat je dan bij de installatie alles formatteren. Maak zo weinig mogelijk partities (bijv. 400MB swap, en de rest gewoon een grote partitie). Als het er dan opstaat, voer je het programma badblocks uit. Dan zou je meer moeten weten! Vervolgens gooi je Linux er (evt) weer af en installeer je wat je wilt. Je kunt trouwens ook Windows trachten te installeren, als die alles formatteert zou je er ook wel achter moeten komen of de schijf verder goed is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 je kunt ook killdisk gebruiken, die verwijdert alles...alleen natuurlijk niet de fysieke fouten... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 december 2003 Hoera, ik heb het denk ik al voor elkaar. Ik heb met het programma PC Inspector E-maxx de schijf helemaal laten wissen. Toen opnieuw met fdisk een partitie aangemaakt, geformateerd en voila: PM gaf in ieder geval geen fouten meer aan en ik kon win98 gewoon installeren. Bedankt voor alle genomen moeite. Klasse! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen