Ga naar inhoud

cd en dvd drives niet gedetecteerd

Aanbevolen berichten

Eerst deden de drives het gewoon wel, maar nadat ik roxio cd creator had geïnstalleerd ging het mis. Daarom heb ik cd creator er maar weer afgegooid, en deden ze het wel weer normaal. Maar sinds enige tijd doen ze het weer niet! :cry: Eerst zei de computer tijdens het opstarten: sec master - ATAPI incompatible sec slave - ATAPI incompatible dit is opgelost door in CMOS SETUP de IDE waarden van CDROM naar AUTO te veranderen. Ipv ATAPI staat er nu dat de drives niet gedetecteerd zijn. In systeem beheer stond eerst een tak 'cdrom' maar die is nu geheel verdwenen. HELP!! Suggesties?
Link naar reactie
Probeer eerst met system herstel een vorig herstelpunt aan te maken. Dat lukte mij ook eens. Later kwam het probleem (cd schrijver weg) weer terug. Het bleek dat deze in apparaatbeheer was uitgeschakeld. Er staat dan een rood kruis door de speler. Inschakelen werkte niet. Dus heb ik hem verwijderd en toen opgestart. Ja hoor hij werd herkend en prima geïnstalleerd. Suc6 Ps. Ik had ook Roxio er op gezet. Nero stond er al, waarschijnlijk een te veel???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...