anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Delen Geplaatst: 14 december 2003 Ik ben in het bezit van een Sony DSC-F717 digitale camera. Wanneer ik deze middels de bijgeleverde USB-kabel met mijn computer verbind, krijg ik echter geen verwisselbare schijf te zien. Op andere computers waarop ik de camera aansluit gebeurt dit wel. Het gaat om een zeer recentelijk aangeschafte pc (Athlon 2600 met Windows XP). Wanneer ik de instellingen naloop, krijg ik het vermoeden dat het probleem ligt bij een dubbel toegewezen schijfstation-volume: In het apparaatbeheer wordt de camera volledig herkend, en ook een nieuw schijfstation ontstaat hier: Sony DSC USB Device. Wanneer ik naar het tabblad "Volume" ga (onder de eigenschappen van dit apparaat), en op invullen druk, krijg ik te zien dat schijfstation F: hieraan is toegewezen. Ook kan ik zien hoeveel MB er vrij en beschikbaar is. Het probleem: F: is reeds toegewezen aan een netwerkstation. In "Deze Computer" is deze zichtbaar en toegankelijk, maar de digitale camera staat nergens. Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit probleem op moet lossen. Alvast bedankt! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 F: van netwerkstation veranderen in G:, H:, etc. Misschien zie je hem dan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 ik heb ongeveer hetzelfde probleem, mij mij vind hij de schijf wel(g) na een tijdje zoeken weliswaar. alleen er staat dan niks in de schijf, terwijl er toch echt wel fotos op staan.... bij andere computers vind hij het wel meteen dus het ligt aan me computer weet iemand wat er aan de hand hiervan is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 Mja, das niet echt een oplossing... kan ik er niet gewoon voor zorgen dat de camera automatisch het eerste vrije station opzoekt? Of desnoods een station voor de camera toewijzen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2003 windows xp zou hem niet als verwisselbare schijf maar de memorystick rechtsstreeks moeten herkennen..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 Okee.... maar hoe krijg ik dat dan voorelkaar? Op andere computers is hij wel zichtbaar als verwisselbare schijf. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2003 andere usb apparatuur werkt wel goed op deze computer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 december 2003 Yup, USB-muis, geen enkel probleem. Hij wordt ook gewoon herkend als camera en alles, drivers lijken in orde, alleen geen verwisselbare HD. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen