anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Delen Geplaatst: 10 december 2003 een tijdje te terug had ik een topic dat mijn hd gecrashed is gelukkig had ik nog een hdd waar ik tijdelijk windows op kon draaien en toen had ik last van blauwe pixels tijdens games of andere multimedia programma's waar kan ligt dit aan? heeft iemand dit ook gehad, want mijn programma's lopen vast en soms het systeem ook, (bij multimedia programma's kreeg ik ook andere kleuren pixels) heb nog een reinstall gedaan met windows maar dat hielp niet dus ik weet dat dit een hardware probleem (of een hardware met software conflict zou ook kunnen maar ik kan niets vinden ) is maar ik weet niet wat voor. dus als het aan het mobo ligt of aan mijn video kaart. is er ook software die je hele systeem nakijkt of er ook hardware elementen kapot zijn gegaan. mijn systeem is een asus a7a 266 e met ddr en sd ondersteuning onboar sound er zit 512 sd geheugen op er zit een audigy geluidskaart in (player 5.1) er zit een terratec cinergy 400 in en een 3com netwerk kaart en mijn video kaart is een asus ti4200 x8 128 ddr (geloof van de 9280 series) met windows 98 se Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 nieuwe 4x1 drivers installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 het heeft niet met de chipset te maken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 [quote:f76b728557="Shadow_figure"]het heeft niet met de chipset te maken[/quote:f76b728557] Waarom niet? In die 4x1 drivers zit namelijk ook de nieuwe AGP bus ondersteuning. Andere mogelijkheid zou de videokaart driver kunnen zijn, heb je die al geupdate? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Videokaart kan ook te warm worden.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 Heb je het geheugen al getest met Memtest86? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 videokaart zou kunnen maar de cooler doet nog wel maar ik weet niet of ie wel op volle toeren draait trouwens ik heb een ali chipset dus die ben ik niet nodig want dat is via wat is dat memtest86 en waar kan ik dat krijgen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 wel eens van google gehoord? schijnt een search engine te zijn die veel dingen kan vinden :P http://www.google.nl/search?q=memtest86+&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr= 1e hit! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 sorry maar dat was een geroutineerd antwoord :( zijn er ook nog andere test programma' s bv voor video kaarten waarbij het niet om de performance gaat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2003 het klinkt alsof je videokaart voornamelijk de mist in gaat als hij echt wat moet gaan doen.... enige wat ik heb meegemaakt is een videokaart die te warm werd en dus liepen games & filmpjes vast... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 Warmte kan inderdaad zeker de boosdoener zijn. Probeer alles eens met je kast open... Hoewarm wordt de kast zelf tijdens een spelletje? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 december 2003 uuuhmm de kast is al open maar ik zou vanavond nog wat andere 3d games uitproberen, daarnaast zal ik nog wat hardware uit mijn computerhalen zodat ik even met mijn hand kan voelen hoe de coolers het doet. trouwens tijdens nfs u heb ik soms last van een herhaling tijdens het racen deed ie eerst niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2003 Heb je toevallig in het Bios Pallete Snoop aan staan? Deze moet uitstaan. Bovendien zijn de drivers 52.16 en 51.16 zijn zeer knudde. Voor Windows 98 heb je de nieuwe versie 53.04 nodig, hoewel ik niet weet of deze versie goed werkt. de 33.** versie vind ik tot nu toe de meest stabiele. Succes! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen