anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Delen Geplaatst: 9 december 2003 Ik moet proberen een hele oude harde schijf te lezen. Er zijn zo te zien geen jumpers geplaatst. Is er een mogelijkheid om hem met jumpers te plaatsen als slave? Nu wordt hij elke keer als master gelezen, maar hij kan niet meer opstarten. Gerda Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2003 Je kan m mss ook als Master op de 2e IDE. (zeg ik dat zo goed?). Dan hang je je HD met besturingssysteem als Master op de 1e IDE, zodat je gewoon kan booten.. :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2004 Het is al een hele tijd geleden dat je me de tip gaf van de 2e ID poort. De kerstperiode zat er tussen, maar een paar dagen geleden heb ik een computer gevonden met een 2e ID poort. Het lezen van de HD ging nu dus wel, maar ik kon er niets meer op vinden, hoewel er zo te zien 125 mb zoek was. Ik heb er toen een diskdrive (1.44 mb) ingezet en een hele oude Norton geïnstalleerd. Daarmee heb ik alle gegevens weer terug kunnen halen. Alleen de directorynamen waren weg. Die kregen allemaal een nummer, zoals Dir0001, maar de bestanden stonden er allemaal weer keurig in. Ik mail je dit maar terug, dan weet je dat je tip geholpen heeft. Bedankt dus. Wie weet, wie er nog meer mee geholpen is. Gerda Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen