anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Delen Geplaatst: 26 november 2003 Hallo allemaal, Ik heb niet echt een probleem, meer een vraag. Vandaag kwam ik in een winkel het volgende tegen: "USB kabel, speciaal voor USB 2.0" Het bleek om een gewone verbindingskabel te gaan, voor bijvoorbeeld tussen scanner en computer. Maar ik vroeg me dus af: hoe kan een kabel speciaal voor USB 2.0 zijn :-? ? De stekkers voor USB 1.1 en 2.0 zijn toch hetzelfde? En de kabel zal neem ik aan niet de beperkende factor zijn qua snelheid. Of toch niet? 'k Ben gewoon nieuwsgierig... :wink: -Maarten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 De kabel is wel degelijk beperkend. Dergelijke kabels zijn gewoon beter afgeschermd en zo. En zelfs een label met 2.0 is nog geen garantie dat ie altijd goed werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 [quote:f7bd131282="gerben"]De kabel is wel degelijk beperkend. Dergelijke kabels zijn gewoon beter afgeschermd en zo. En zelfs een label met 2.0 is nog geen garantie dat ie altijd goed werkt.[/quote:f7bd131282] Ik heb me door een kabeltjesboer laten vertellen dat het nietbuitmaakt. USN kabel is USB kabel. Ik heb vaak kabeltjes gekocht bij hem, dus ga ik ervan uit dat hij me de waarheid vertelde. Hij verkoopt wel beide. (toen ik hem daarop wees, glimlachte hij) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 [quote:ca4f16aac1="Bosje"] Hij verkoopt wel beide. [/quote:ca4f16aac1] En zat er ook nog een prijsverschil in? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 Gerben heeft gelijk als hij zegt dat de USB 2.0 kabel beter shielding heeft, en bij grote data transfers levert dit hogere snelheden op, met andere woorden als je veel gaat scannen op 600DPI of hoger dan is zo'n kabeltje zeker het overwegen waard. :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2003 [quote:b77ab83ca2="spiderned"][quote:b77ab83ca2="Bosje"] Hij verkoopt wel beide. [/quote:b77ab83ca2] En zat er ook nog een prijsverschil in?[/quote:b77ab83ca2] Ja Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 Dus eigenlijk is het niet zo zeker of het wel of niet iets uitmaakt :-? . Ligt er aan wie je vraagt... in ieder geval bedankt allemaal! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2003 [quote:25da4dd069="Maarten81"]Dus eigenlijk is het niet zo zeker of het wel of niet iets uitmaakt :-? . Ligt er aan wie je vraagt... in ieder geval bedankt allemaal![/quote:25da4dd069]Het maakt well wat uit, en in kritische situaties (echte hoge snelheden)nog wel wat meer. Maarre, er kunnen dus al USB 1.1 kabels bestaan die voldoende goed zijn voor USB 2.0. De afscherming nabij de connectors is voor USB 1.1 minder kritisch dan voor USB 2.0. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2003 Jaja, leuk zo'n snelle USB kabel. Voor aan je scanner zeker. Maar het maakt natuurlijk geen klap uit wat voor resolutie die scanner heeft. En dan nog weet je bij zo'n kabel niet of ze de waarheid spreken. Nog steeds vind je drie verschillende snelheden die alle drie als USB 2.0 verkocht worden. Gewoon proberen denk ik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2003 [quote:8dbd2b1ec3="hveene"]Jaja, leuk zo'n snelle USB kabel. Voor aan je scanner zeker. Maar het maakt natuurlijk geen klap uit wat voor resolutie die scanner heeft.[/quote:8dbd2b1ec3]Het maakt idd alleen uit voor de interface die de scanner heeft. Een scanner met een high-speed USB 2.0 interface met juiste kabel kan puur theoretisch beschouwd de informatie sneller naar je computer pompen. Dat neemt niet weg dat de interface uiteindelijk niet zoveel zegt over de scan snelheid zelf. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen