anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Delen Geplaatst: 25 november 2003 Beste forummers, Ik heb de Altec Lansing 621 speakerset (2.1). Als iemand het licht aan of uitzet (in een andere kamer 3-4 meter bij mijn boxen vandaan) dan hoor ik een "tik" in mijn boxen. Kan dit schade opleveren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 [quote:23606496c3="R-bin"]Beste forummers, Ik heb de Altec Lansing 621 speakerset (2.1). Als iemand het licht aan of uitzet (in een andere kamer 3-4 meter bij mijn boxen vandaan) dan hoor ik een "tik" in mijn boxen. Kan dit schade opleveren?[/quote:23606496c3] He'' dat is toevallig ik heb dat probleem ook , en ik heb een Creative Cambridge Soundworks setje, ik heb het al een geruime tijd, maar of het schade oplevert kan ik zo 1,2,3 niet zeggen . Kan iemand helpen om het probleem op te lossen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 Wanneer het zacht getik betrteft, verwacht ik van niet. Daar ben je niet echt mee geholpen denk ik. In ieder geval is de versterker, netvoeding niet goed ontstoort. De plop die vaak hoorbaar is bij het aanzetten, is wel schadelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 Is het geaard ? Misschien dat dat helpt. Je zou ook naar een betere electronica zaak kunnen gaan en daar het probleem voorleggen. Komt ze vast bekend voor en ze zullen ook een oplossing hebben Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 ja als je er last van hebt. dan moet je maar overdag achter de pc kruipen :lol: . of in het donker gamen :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 komt gewoon door de spanningswisselingen op het net, weet niet of et schadelijk is Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 november 2003 nee, niet voor je boxen, voor gevoelige apparatuur zijn er speciale apparaten die spanningspieken opvangt (helpt ook tegen bliksem). ik heb het ook met mijn TV, boxen en misschien nog wel meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 Ik heb dat probleem al zo'n 2 jaar en mijn boxen doen het nog steeds uitstekend. Inderdaad gewoon een spanningswisseling in het net, maar zo ver ik kan zeggen geen probleem voor je boxen. Ik heb helaas geen idee hoe dit opgelost kan worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 november 2003 [quote:709fb1bd27="Kiyoshi"]Ik heb dat probleem al zo'n 2 jaar en mijn boxen doen het nog steeds uitstekend. Inderdaad gewoon een spanningswisseling in het net, maar zo ver ik kan zeggen geen probleem voor je boxen. Ik heb helaas geen idee hoe dit opgelost kan worden.[/quote:709fb1bd27] Goede ontstoring in combinatie met aarde (anders werkt de ontstoring niet goed). Soms moet je de boel ook afschermen. Een zacht tikje is niet schadelijk. In het verleden meegemaakt dat zo'n tikje of ruis een versterker op hol kon doen slaan. Het lag natuurlijk wel aan de ontstoring in die versterker, maar schadelijk was het wel voor die versterker en de boxen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen