anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Delen Geplaatst: 22 november 2003 Da's dus mijn vraag. Ik zie aangeboden PC configuraties met vaak een DVD speler en apart een DVD schrijver erin. Met CD writer kan ik ook afspelen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2003 Je stelt je vraag nogal onduidelijk? Als je bedoelt of een DVD-writer ook kan afspelen: ja, een DVD-writer leest DVD's, schrijft DVD's, leest CD's en schrijft CD's Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2003 Je antwoord is wel duidelijk. DVD writer kan dus zowel lezen als schrijven van DVD en CD. Persoonlijk vind ik 't overbodig om van CD/DVD zowel schrijver als lezer te hebben, tenzij je vaak on-the-fly kopieert.(Doe ik dus niet). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2003 De levensduur van een DVD-brander wordt meestal bepaalt door de sterkte van de laser. Als veel leest met een DVD-brander, slijt de lens ook. Dus je bent sneller zonder brander. Daarom kun je beter een extra DVD-speler aanschaffen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2003 Ik denk dat je bedoelt de ophanging van de lens, want zover ik weet kan een lens niet beschadigt worden door licht van de laser, maar wel de mechaniek eromheen (heen en weer gaan van de lensophanging). Het klopt natuurlijk dat veelvuldig lezen (dus veelvuldig lezen), de slijtagesnelheid doet toenemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2003 [quote:454e5845f2="Nelson Lau"]Ik denk dat je bedoelt de ophanging van de lens, want zover ik weet kan een lens niet beschadigt worden door licht van de laser, maar wel de mechaniek eromheen (heen en weer gaan van de lensophanging). Het klopt natuurlijk dat veelvuldig lezen (dus veelvuldig lezen), de slijtagesnelheid doet toenemen.[/quote:454e5845f2]Ik dacht dat de lens op den duur steeds minder licht produceerd, zodat je cd's niet meer kunt lezen. Verbeter me als ik het fout heb. (heb geen natuurkunde :( ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2003 Hoeveel brand- en leesuren heeft een gemiddelde CD speler/writer respectievelijk DVD speler/writer? Geef fabrikanten hiervan specificaties? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2003 Een DVD-+RW schrijft dus zowel DVD's als CD's, zo lees ik hierboven. Is het dan ook zo dat deze zowel DVD-R's als CD-R's schrijft of schrijft hij dan alleen RW's? Misschien een domme vraag, maar ik zou het toch graag willen weten... :oops: Als zo'n DVD writer trouwens zowel CD's als DVD's brandt, waarom wordt dan in de ene (notebook)advertentie alleen DVD-RW gezet en in de andere nadrukkelijk DVD-RW/CDRW? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2003 ik heb ooit eens iets begrepen over een zwaardere 'kop', waardoor eerder slijtage zou kunnen optreden. verder is 1 speler en 1 brander wel handig voor on the fly branden, maar met mijn laptop gaat dat dus niet op Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen