Ga naar inhoud

Runtime error R6003 - integer divide by 0

Aanbevolen berichten

Na het formateren met de XPcd gaat de pc over tot bestanden kopieren. Tot zover gaat alles prima, maar na het opnieuw opstarten krijg ik de melding [b:b67731ceb9]couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) NTLDR: kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen[/b:b67731ceb9] Helaas een prog. van maxtor voor schijfonderzoek komen geen fouten naar boven. MAW volgens maxtor is de schijf goed. Dit is overigens een schijf die ik afgelopen week bij de winkel gekocht heb. Kan tevens laten weten de schijf niet laten vallen, stoten etc. De vraag is: is de hdd niet goed? en wat kan ik nog proberen?
Link naar reactie
Als de beide schijven gezien worden door de BIOS is de hardware waarschijnlijk niet defect. Twee schijven tegelijkertijd kapot zou wel heel toevallig zijn. Als je ze niet kan zien in de BIOS, dan kan het zijn dat de jumpers op de schijven niet goed staan. 1 op Master (MA) en 1 op slave (SL). Vaak zit er een stikker op de disk waarop staat hoe de jumpers moeten staan. Soms gaat het dan nog fout. In dat geval moeten de jumpers op beide schijven op cable-select staan. De schijf aan het uiteinde van de IDE kabel wordt dan master (als ik me niet vergis). Helaas kan er softwarematig nog veel fout gaan. Worden schijven van die grootte wel ondersteund door besturingssysteem/BIOS? Voor de BIOS is vaak een firmware upgrade te krijgen. Deze kan je dan downloaden op de site van de leverancier van het moederbord. Daarmee kan je dan je BIOS flashen. Wel goed lezen wat je moet doen. Als dat proces fout gaat kan het je BIOS beschadigen. Ik heb dat zelf gelukkig nooit meegemaakt. Ook leveren sommige harddiskleveranciers software om de BIOS te omzeilen. Die software kan je dan downloaden op de site van de Harddiskleverancier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...