anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Delen Geplaatst: 21 november 2003 Probeer winxp op een nieuwe 80Gb hdd en kreeg de melding Runtime error R6003 - integer divide by 0 na het starten van fdisk. Kon weinig vinden over dit probleem, vandaar de vraag hoe los ik dit op? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2003 Waarom FDISK starten? Je hebt een optie tijdens het installeren van XP waarmee je je schijf partitioneert en formateert. De gebruikte FDISK kan vast geen schijven aan boven de 32 Gb. Wordt je schijf in de BIOS wel herkend? Dat levert soms ook problemen op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2003 Na het formateren met de XPcd gaat de pc over tot bestanden kopieren. Tot zover gaat alles prima, maar na het opnieuw opstarten krijg ik de melding [b:b67731ceb9]couldn't open drive multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) NTLDR: kan station multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) niet openen[/b:b67731ceb9] Helaas een prog. van maxtor voor schijfonderzoek komen geen fouten naar boven. MAW volgens maxtor is de schijf goed. Dit is overigens een schijf die ik afgelopen week bij de winkel gekocht heb. Kan tevens laten weten de schijf niet laten vallen, stoten etc. De vraag is: is de hdd niet goed? en wat kan ik nog proberen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 21 november 2003 Mogelijk Master Boot Record beschadigd. Probeer eens [code:1:9eaf9cf0f5]FDISK /mbr[/code:1:9eaf9cf0f5] vanaf een win98 opstartdiskette. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Geachte heer, Helaas is het gebruik van fdisk /mbr geen vooruitgang, want na opstarten blijft hetzelfde probleem. De vraag is; als de oude en de nieuwe HDD allebei niet toegangkelijk zijn, welk onderdeel in de pc kan dan defect zijn en verwant zijn met NTLDR? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Als de beide schijven gezien worden door de BIOS is de hardware waarschijnlijk niet defect. Twee schijven tegelijkertijd kapot zou wel heel toevallig zijn. Als je ze niet kan zien in de BIOS, dan kan het zijn dat de jumpers op de schijven niet goed staan. 1 op Master (MA) en 1 op slave (SL). Vaak zit er een stikker op de disk waarop staat hoe de jumpers moeten staan. Soms gaat het dan nog fout. In dat geval moeten de jumpers op beide schijven op cable-select staan. De schijf aan het uiteinde van de IDE kabel wordt dan master (als ik me niet vergis). Helaas kan er softwarematig nog veel fout gaan. Worden schijven van die grootte wel ondersteund door besturingssysteem/BIOS? Voor de BIOS is vaak een firmware upgrade te krijgen. Deze kan je dan downloaden op de site van de leverancier van het moederbord. Daarmee kan je dan je BIOS flashen. Wel goed lezen wat je moet doen. Als dat proces fout gaat kan het je BIOS beschadigen. Ik heb dat zelf gelukkig nooit meegemaakt. Ook leveren sommige harddiskleveranciers software om de BIOS te omzeilen. Die software kan je dan downloaden op de site van de Harddiskleverancier. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 november 2003 Je bios ondersteunt waarschijnlijk geen harde schijven van groter dan 32 gb, ik had hetzelfde probleem. 2 oplossingen : - bios updaten - extra jumper plaatsen, zie handleiding van je hd. Nadeel: je beschikt dan enkel over die 32 GB. Beschrijf eens je pc Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen