Ga naar inhoud

Systeem samenstellen.. waar?


Aanbevolen berichten

Ik ga dus een compleet nieuwe computer kopen. Besteedbaar bedrag: 1800 euro. Ik weet (ongeveer, denk ik...) wel wat ik wil (dankzij een ander topic van mij op dit C!T forum): P4 3.0 op een Asus P4P800 mobo, een Radeon 9800 Pro en 512 (of liever 1024) RAM. (Liever een Athlon 64 en een 9800XT maar ja, 'k heb 'maar' 1800 euro....) De rest vind ik lastiger... Ik heb niet zo'n behoefte aan een superdeluxe geluidskaart (surround en zo): 2D vind ik goed genoeg. Er moet wel ethernet op zitten. En toetsenbord, muis, floppy drive, cd/dvd, etc. etc. Ik weet het allemaal niet precies... Waar ik ook mee zit: ik heb werkelijk geen idee wat voor kast ik zou moeten kiezen! Die andere randapparatuur heb ik nog wel redelijk zicht op maar die kast... En de voeding (kan ik die beter apart aanschaffen? Dat heb ik wel gedaan voor m'n huidige computer: een goede stille Enermax voeding). Ik wil overigens een compleet nieuw systeem omdat ik de huidige computer werkend wil houden voor de kids. En o ja, alles moet voor 5 december geregeld zijn, want dat is de laatste inleverdatum van de bonnetjes voor het PC Privé Project! Nu heb ik bij diverse winkels online gekeken maar daar kan je vaak alleen maar losse onderdelen kopen. Of vaste systemen. Lastig is ook dat bij de een de CPU weer goedkoper is maar de videokaart duurder, en bij de ander andersom. Maar ik wil een compleet systeem en koop liever niet van alles en nog wat bij diverse dealers. Als er dan wat fout gaat weet je soms niet waar het aan ligt... Ik heb tot nu toe m'n computers altijd zelf geupgrade (soms haast vanaf de bodem af), maar omdat ik nu echt ALLES nieuw wil, gaat me dat wat ver... Nu vroeg ik me af of er bepaalde zaken hier favoriet zijn: dus gemiddelde prijzen en mogelijkheid tot zelf samenstellen (als het kan al online). Het zou helemaal mooi zijn als die zaak een vestiging had in de buurt van [b:37be8e00c6]Soest[/b:37be8e00c6]... De enige online zaak die ik gevonden heb waar je echt een systeem helemaal zelf kunt samenstellen is Informatique. Andere genoemde sites (Eynstein bijvoorbeeld) hebben alleen maar kant en klare systemen of losse onderdelen. Er zijn ook nog sites met wel mogelijkheid tot samenstellen, maar die allemaal oude meuk in hun lijst hebben staan... Dus... waar moet ik heen met m'n 1800 euro?!?
Link naar reactie
inderdaad op alternate is een erg goede online "samensteller" te vinden! die geeft ook aan voor de "on-ervaren" gebruiker als je verkeerde items met elkaar wilt koppelen!! Dat is persoonlijk de prettigste die ik gezien heb op internet. zijn wel meer kleinere toko's die dat ondersteunen, maar die zitten meestal in alle uithoeken van nederland (tenminste dat loop ik steeds tegen het lijf) Succes, maar met 1800 Pleuro kan je een aardig compleet systeem aanschaffen denk ik zo!
Link naar reactie
[quote:3dc2d6970a="hjs"]zoals ik ook in je andere draad aangaf, is mijn favo zaak www.eynstein.nl[/quote:3dc2d6970a] Ja, die noemde ik ook al in de eerste post in dit topic: daar kan ik dus niet vinden waar ik zelf een systeem kan samenstellen. Tenminste niet zo overzichtelijk als bij Informatique of Paradigit, die ik nu ook ontdenkt heb (en die ook een vestiging heeft in Amersfoort!). Ik zal de andere tips ook eens nalopen: het kan NOOIT kwaad om de prijzen van complete systemen eens te vergelijken... ;) P.S. Je moet trouwens wel opletten hier en daar... Zo heb ik op de site van Paradigit twee exact dezelfde systemen in elkaar gezet, maar met een twee verschillende systemen als basis. Uiteindelijk bleek 1 systeem 100 euro goedkoper te zijn! Hoe dat kwam...? Bij de een kon je de garantie zelf bepalen (bijvoorbeeld alleen carry-in) en bij de ander kon dat niet en zat je vast aan pick up and return (wat 4% kost!). Dus... altijd blijven opletten...!
Link naar reactie
[quote:bdbcd70ceb="Ederveen"][url=http://www.paradigit.nl/]Paradigit[/url] > Top! Online samenstellen en uitstekende service en garantie[/quote:bdbcd70ceb] Ah, je was me net voor! :) Maar da's goed om te horen! De prijzen zijn niet bepaald de goedkoopste (als je losse onderdelen vergelijkt) maar ze zitten in de buurt en da's toch wel handig...
Link naar reactie
Snap jij de site van eynstein niet? Je gaat naar http://www.eynstein.nl/Producten.html en loopt je hele systeem af, eerst bv http://www.eynstein.nl/gg/3.html -> http://www.eynstein.nl/a/2122.html Lees de specs en druk dan op [img:924f0f2445]http://www.eynstein.nl/img/BestelKnop.gif[/img:924f0f2445] en zo ga je al je onderdelen af en vergeet deze niet http://www.eynstein.nl/a/435.html it's a simple (je moet alleen wel weten welke cpu er op welk mobo past en welk geheugen erbij hoort, maar ik weet zeker dat ze wel contact met je opnemen als je een p4 op een socket A mobo besteld ;) )
Link naar reactie
[quote:a85a7de82d="hjs"]Snap jij de site van eynstein niet? [/quote:a85a7de82d] O ja, zo... gewoon bestellen... Op andere sites heb je vaak 1 pagina waarin je alles makkelijk kunt aanklikken. Ik heb bij Eynstein het volgende systeem samengesteld: Logitech Navigator Internet Keyboard €42.50 €42.50 Logitech MX500 Optical Mouse €46.48 €46.48 Levicom SPS-450XPL-B PSU €79.45 €79.45 Sony Diskdrive 1.44mb 3.5 inch €12.98 €12.98 Sapphire ATI Radeon 9800Pro 128Mb DDR €372.48 €372.48 Maxtor 120GB SATA Fluid Bearring! Diamond Max 9 Plus €113.98 €113.98 256 MB NON-ECC DIMM PC3200 €45.16 €90.32 Assemblage Basis €34.50 €34.50 (jammer dat dat geld kost...) NEC ND1300A DVD schrijver DVD-R/-RW/+R/+RW €136.00 €136.00 LG F900P 19 €359.00 €359.00 Microsoft Windows XP Home Nederlandse versie €113.74 €113.74 Asus P4P800 DeLuxe €152.98 €152.98 Intel Pentium 4 3.0 GHz 512kb cache 800Mhz fsb (Socket 478) €288.48 €288.48 Chenbro Xpider midi tower brons €49.98 €49.98 Totaal te betalen (incl. BTW) €1892.87 Zoiets dus. Alhoewel die XPider kast wel erg apart is :) (maar toch niet duur, ook doordat de de voeding er nog bij moet kopen...) Volgens mij ben ik niets vergeten (zoals XP en een muis). 'k Had alleen nog wel graag een 'echte' geluidskaart gehad en eigenlijk ook wel een aparte cd-speler (i.p.v. de dvd-brander die ik nu daarvoor gebruik). Over die dvd-brander twijfel ik nog wel een beetje, omdat ik niet verwacht veel dvd's te gaan branden... Maar ach, dat scheelt niet veel. 'k Zit zo wel aan m'n max, trouwens... Zit korting er tegenwoordig nog in...? Ik zal deze set ook eens elders opstellen: kijken wat het dan kost (met vergelijkbare kast). Niet iedereen vraagt trouwens geld voor de assemblage...
Link naar reactie
Zo, bij Paradigit gaat 'ie 1832,- kosten. Maar dan wel met een standaard zwarte kast (kon geen ander kiezen) en een onbekende 300 W voeding i.p.v. een 450 W zoals bij Eynstein. En ik kan ook niet achterhalen of het mobo nou een Deluxe is of niet. Dat zou dus weer iets van 25 euro schelen bij Eynstein's prijs. Ik kwam er ook achter dat ik bij Eynstein nog boxen vergeten was. Dus daar komt al gauw iets van 50 euro bij... 'k Weet niet of het iemand interesseert, maar ach, wie weet: er zullen vast wel meer mensen zijn die rond deze tijd (HCC-dagen, PC Privé Project, december...) een mooi systeem willen kopen. Dus ik ga gewoon verder... ;)
Link naar reactie
De volgende: Informatique: 1871 euro (geen idee trouwens of er nog afleverkosten bijkomen). Wederom geen geluidskaart, saaie kast (maar duurder als die Xpider...) en nu een Philips 109P40 19" monitor (die andere hadden ze niet). Ik kom er langzamerhand achter dat het allemaal niet echt veel scheelt. Zo rond de 1850/1900 euro moet het toch wel gaan lukken met m'n supersysteem. Ik vraag me alleen af hoe het komt dat ik gisteren nog aan een Athlon 64 en 9800 XT dacht... dat had dus nooit gekund... Ik zal jullie niet verder lastigvallen met de diverse prijzen TENZIJ ik natuurlijk ergens opeens héél goedkoop uit ben! Ik denk toch dat ik maar wacht tot de HCC-dagen en dan bij de stands van bovengenoemde zaken (en nog enkele andere) mijn systeem wederom laat berekenen. Wellicht dat er hier en daar toch nog een aanbiedinkje bij komt... En dan kan ik het alsnog gewoon thuis laten bezorgen , net alsof ik het via internet had besteld. Het scheelt in ieder geval HEEL VEEL dat ik zo ongeveer weet wat ik wil hebben! Als je DAT nog moet beslissen op de HCC-dagen zelf, laat je je voor je 't weet omverkletsen door een of andere verkoper... Ik hou jullie op de hoogte... ;)
Link naar reactie
[quote:ae061a306a="Interficior"]Al eens gehoord van mycom? zit er een in Utrecht en in Amersfoort. Ga maar naar www.mycom.nl je kan ook online je systeem samenstellen[/quote:ae061a306a] WAAAAT!!! mycom!!! dat is vreselijk duur! liever eynstein of xxlcases. Mycom is echt heel erg duur, en als je niet veel pcwinkels weet, geef dan liever geen advies. Ze vragen daan ongeveer 30 euro op hardware in te bouwen...
Link naar reactie
[quote:ff864465cf="hellogoodbye"]Zo, bij Paradigit gaat 'ie 1832,- kosten. Maar dan wel met een standaard zwarte kast (kon geen ander kiezen) en een onbekende 300 W voeding i.p.v. een 450 W zoals bij Eynstein. En ik kan ook niet achterhalen of het mobo nou een Deluxe is of niet. Dat zou dus weer iets van 25 euro schelen bij Eynstein's prijs. Ik kwam er ook achter dat ik bij Eynstein nog boxen vergeten was. Dus daar komt al gauw iets van 50 euro bij... 'k Weet niet of het iemand interesseert, maar ach, wie weet: er zullen vast wel meer mensen zijn die rond deze tijd (HCC-dagen, PC Privé Project, december...) een mooi systeem willen kopen. Dus ik ga gewoon verder... ;)[/quote:ff864465cf] Paradigit is ook relatief duur, niet het ergste, maar ik zou liever een voeding bij [url=www.computerland.nl]computerland[/url] voor niet veel geld kopen, die hebben daar een best goede kwaliteit. Aopen is btw een betrouwbaar merk qua voedingen
Link naar reactie
Net zoals bij processors zou ik ook bij videokaarten niet voor het topmodel gan. De Radeon 9800XT is maar een ietsie pietsie sneller dan de Pro. Let erop dat je een goede voeding koopt (nr 1 problemen veroorzaker) En dat je een beetje goed geheugen (geen dane-elec) koopt (nr 2 ;) ) Een brander enzo kun je later altijd nog kopen. Zorg i.i.g. voor een hoge FSB snelheid en veel geheugen
Link naar reactie
Hm, 't is wel vreemd hoor... Ik heb net weer een systeem op Paradigit samengesteld, alleen via de Enforcer op de aanbiedingspagina, en tot m'n stomme verbazing kan ik nu opeens voor 1873 een zelfde systeem als boven krijgen maar nu met P4 3.0 en een 9800 XT (256!)! Het maakt dus schijnbaar nogal uit welk systeem je als basis neemt!!! Als ik alsnog ga voor de 2.8 en de 9800 Pro kost het systeem me 1703. Scheelt dus nogal, zeker ook met de systemen die ik hiervoor samengesteld heb... Ik zit de hele tijd te kijken of ik wat over het hoofd zie, maar nee: en dan heb ik nu zelfs een (simpele) geluidskaart en MS Works erbij (kon ik er niet af halen...) Al met al... je moet dus goed vergelijken, want dit zijn toch verschillen van zo'n 150 euro...! 't Is alleen een standaard voeding van 300 W en da's wel jammer... ;k Weet niet of dat alsnog veranderd kan worden. Maar toch, als ik het zo bekijk, is Paradigit de beste keuze, ook omdat ze in de buurt een winkel hebben (altijd makkelijk als je ff terug moet!)
Link naar reactie
Aha... ik zie al iets: bij de goedkopere computer kon je kiezen voor 1 jaar carry in garantie! Bij de ander stodn het vast op 3 jaar: je kon niet minder. Daar kon je wel weer de extra software uitzetten. Als ik de systemen EXACT hetzelfde maak zit er alsnog een verschil in 14 euro, maar da;s niet heel gek... Toch... gisteren 'haalde' ik 1832 bij Paradigit, vandaag kan ik (als ik minder garantie neem) hetzelfde ding kopen voor 1703!!! En da's dus inclusief Philips 19" 109P Brilliance monitor (weet iemand daar een test van? Is het wat? De Philip 19" 109S is namelijk nog weer eens 130 euro goedkoper... Zijn dat wel helemaal platte monitoren? En hebben die twee van die lijntjes...?
Link naar reactie
[/quote] WAAAAT!!! mycom!!! dat is vreselijk duur! liever eynstein of xxlcases. Mycom is echt heel erg duur, en als je niet veel pcwinkels weet, geef dan liever geen advies. Ze vragen daan ongeveer 30 euro op hardware in te bouwen...[/quote] Ik heb al enkele systemen bij MyCom besteld en deze waren echt niet veel duurder dan bij andere aanbieders. De service is goed en de garantie ook, en mijn systeem had ik alle keren na 2 dagen binnen en het werkte zonder problemen. Binnenkant van de kast zag er ook netjes uit.....kortom ik heb geen problemen met MyCom.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...