anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Delen Geplaatst: 18 november 2003 Het is een aantal malen gebeurd dat de modem niet opstart, de lampjes blijven uit en er wordt kenbaar gemaakt dat de modem evt niet aangesloten is. Na wat proberen blijkt de modem wel op starten als de usb stekker kort wordt verwijderd en en dan dus hardware gevonden wordt. Ik heb op dit moment geen idee waar ik het zoeken moet, iemand anders wel? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 AMD processor? Op Zonnet las ik dat dit probleem vaker voor komt bij AMD processors. Ze raden mensen met een AMD processor dan ook af om voor een USB modem te kiezen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 Nee, een intel 2,66 G en het modem heeft de nieuwste driver update, maar voordien was dit ook aan de hand. De chipset is een SIS 648, en OC is Win XP Home met PS1 en alle MS updates. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 [quote:2a741bb238="HermanH"]AMD processor? Op Zonnet las ik dat dit probleem vaker voor komt bij AMD processors. Ze raden mensen met een AMD processor dan ook af om voor een USB modem te kiezen.[/quote:2a741bb238] Dat is misschien wel met de oudere generatie VIA chipsets voor AMD-processoren zoals de KT133 en de KT266, maar vanaf de KT266A en latere chipsets moet dat probleem opgelost zijn. Ik had hetzelfde probleem met een KT266-mobo, maar nadien heb ik naar volle tevredenheid AMD-mobo's gehad (KT266a, KM266, nForce2). Maar blijkbaar komt dit ook voor bij Intel chipsets. Altijd de laatste chipsetdrivers installeren bij problemen met het mobo. greetz Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 Wat ik eigenlijk niet heb vermeld maar toch belangrijk kan zijn is het feit dat het aanmelden bij de provider heel dikwijls misgaat, tig keer de melding geen kiestoon ! Soms gaat het direct maar in 90 % van de gevallen moet ik twee of meer keer klikken, in 10% van de keren wel een keer of 10. En dan bekruipt me het gevoel dat er toch iets aan de instellingen fout kan zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 ander mogelijke oorzaak: ophoping van statische electriciteit, met als gevolg: niet goed kunnen opbellen. Probeer eens de computer goed te aarden mbv een kabeltje van je pc met bijvoorbeeld de radiator. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2003 Computer is geaard via een nieuw gemonteerd geaard stopcontact, met een aansluiting aan de achterliggende aarding in de badcel. Achter de contactdoos ligt de badcel met een speciale aardaansluiting in de muur die direct in verbinding staat met de aardaansluitng in de meterkast en de waterleiding, de waterleiding is nog het oude metalen type.! Bijna beter kan niet, toch? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen