anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Delen Geplaatst: 16 november 2003 Hoi, ik wil xp opnieuw gaan installeren op mijn pc. Ik heb een c en d schijf, en heb alle belangrijke bestanden op d of op CD staan. Kan ik nu xp zonder problemen op c opnieuw installeren , en hoe kan ik dit het beste aanpakken zodat ik weer een nieuw en schoon systeem krijg? Alvast bedankt!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 Zorg dat je kan booten van de XP-cd. (instelling in het BIOS).Zorg dat de XP-cd inde drive zit. Je krijgt bij het opstarten een melding om een toets in te drukken als je wil booten van de CD. Doe dit. Volg de instructies op het scherm. Kies voor een nieuwe installatie op de C-schijf en kies ook om deze te formatteren (als FAT32 of als NTFS). Installatie van XP- zal starten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 als je installeert onder NTFS doe het op de trage manier bij de snelle kan er al eens een bestandje of dergelijke vergeten worden begrijp je veel succes elie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 hoe moet ik dat instellen in het bios, heb eens de knoppix willen proberen maar die deed het niet? Alvast bedankt voor je reactie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 als je installeert onder NTFS doe het op de trage manier bij de snelle kan er al eens een bestandje of dergelijke vergeten worden begrijp je veel succes elie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 alles op d blijft daar dan staan neem ik aan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 sorry heb tweemaal hetzelfde gepost :oops: bij het opstarten van je pc moet je DEL of F1 of F2 indrukken staat normaal gezien aangeduid op het opstartscherm, dan kom je in het BIOSscherm, daar ga je naar ADVANCED SETUP, daar zal je zien dat je HD(meestal IDE 0) als eerste staat om op te starten als 2°cd-rom of Floppy, je maakt dat cd-rom als eerste aangeduid staat de instructies hoe je dat wijzigt staan onderaan in het scherm hoor, als alles gewijzigd is esc drukken en F10 niet vergeten zodanig dat uw pc de wijzigingen opslaat, en dan zal de pc opstarten vanaf je cd, zie dat de cdrom er al inzit hé, na het installeren niet vergeten je BIOS terug in zijn oorspronkelijke staat te stellen, dus eerst opnieuw de HD als eerste instellen!!! veel succes elie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 ja alles blijft op D staan, let er wel op dat je enkel de C aanduid om te formateren en installeren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(zie eens naar mijn e-mailadres als je nog direkte vragen hebt) veel succes elie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 Ben bezig om mijn harde schijf ook opnieuw te formatteren. Maar wat betekent de keuze tussen Fat32 en NFTS? Welke keuze moet ik maken en wat betekent dit? Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 Ben bezig om mijn harde schijf ook opnieuw te formatteren. Maar wat betekent de keuze tussen Fat32 en NFTS? Welke keuze moet ik maken en wat betekent dit? Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 Fat32 of NTFS is het bestandssysteem dat je gebruikt. NTFS is stabieler dan FAT32 en biedut meer mogelijkheden qua beveiliging. NTFS werkt alleen bij Windows 2000 of Windows XP. Windows 9.x kan alleen met FAT32 overweg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 NTFS comprimeerd je bestanden ook, zodanig dat je meer ruimte overlaat op je HD(dus kan je meer opslaan) en het is zoals m@rc zegt het is een bestandssysteem die je gebruikt, NTFS is interresant als je onder XP draait, is mijn persoonlijke mening hé elie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen