anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Delen Geplaatst: 14 november 2003 Ik heb het moederboard p4b533 van asus en ik moet een nieuwe harde schijf want mijn oude is maar 20 gb. Alleen ik weet niet welke. ik wil in ieder geval een 80 of 120 (denk 80) gb. Maar ik weet ook niet of ik een sata of een pata moet nemen. en als ik dan wel een sata neem of ik dan zo'n conversie ding moe hebben. kortom: Welke schijf raden jullie me aan.(gelieve ook waarom erbij te vermelden) Alvast bdankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2003 S-ATA is serieel ATA: een 'nieuwe" mannier van aansluiten aan het Mobo, vooral gebruikt bij RAID oplossing (min. 2 schijven of gemirrored of gesptriped). P-ATA is paralel ATA: de 'oude' vorm van aansluiten. Dit is eigenlijk standaard. Het ligt dus aan welk moederbord je hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2003 als je moederbord SATA ondersteund kan je dat beter nemen, doordat de kabels smaller zijn vormen ze minder hinder voor je airfow in de pc kast. En de theorethische doorvoersnelheid is hoger... daar heb je waarschijnlijk niks aan maar toch leuk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 Maar hoe kijk ik of mijn moederboard dat ondersteund Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2003 Beetje creatief zoeken op internet, en dan kom je dit tegen: http://www.asus.com.tw/mb/socket478/p4b533-e/overview.htm Antwoord is nee, SATA wordt niet ondersteund. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2003 Wat raden jullie mij dan aan om te kopen en wat is het beste merk en gelijk de stilste en de snelste :lol: of zoveel mogelijk van die alle in een. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen