anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Delen Geplaatst: 14 november 2003 Volgens de HP helpdesk (en de HP website) moet de verborgen restore partitie te benaderen zijn vanuit dos met F10, en kan ik daarmee Windows XP Home herstellen. Maar helaas werkt de F10 truuk niet. 2e optie is om de CD's na te bestellen, maar dat kost 50 euro :( Iemand nog een ander idee hoe ik vanuit DOS die restorepartitie kan benaderen? En IS het wel echt een verborgen [b:27c4c83abb]partitie[/b:27c4c83abb]? De C: schijf is namelijk geformatteerd, dus als het en verborgen [b:27c4c83abb]directory[/b:27c4c83abb] was, kan ik het wel vergeten. [b:27c4c83abb][u:27c4c83abb]Let wel:[/u:27c4c83abb][/b:27c4c83abb]Het gaat hier om de HP manier van Software meeleveren. Niet om de ingebouwde restore functie van Windows zelf. Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2003 Tja, je kunt met een boot diskette van Partition-magic de verborgen partitie wel detecteren. Maar of je er dan (behalve verwijderen, etc.) wat mee kunt weet ik niet. Je weet dan in ieder geval wel of er zo'n partitie op staat. Groetjes RicardoS Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2003 weer kontakt opnemen met HP. Zij hebben een al dan nietb geteste oplossing bedacht dus weten zij ook hoe ze het moeten oplossen, Formateren kan die partie niet verdwijderd zijn. Zoals Ricardo aangaf via PM of FDISK kijken of er nog een partitie (non-dos) voorkomt. Als dat niet zo is dan toch weer HP bellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2003 Via FDISK is er maar 1 (NTFS) partitie te zien. Maar ik bedacht me net dat de eigenaar op een of andere vage manier iets gedaan heeft waardoor de PC opstarte met het XP Proffecional logo, terwijl er officieel Home op stond. Misschien is er hier iets mis gegaan. Alhoewel ik me nogsteeds niet kan voorstellen dat, zelfs als je hem zou upgraden naar XP.Prof, een partitie kan verdwijnen. De enige oplossing die HP weet is "Tja, dan had u maar eerst de recover partitie op CD's moeten branden toen u het systeem kreeg. Nu dat niet meer gaat, kunt u alleen de recovery CD's nabestellen". Dus nog een keer bellen heeft zeker geen nut. Die zien er gewoon grof geld in om op die manier nog eens extra aan een verkocht systeem te verdienen. :evil: Ik vind het uberhaupt een belachelijke methode, hoor. Je betaalt voor een licentie, maar je krijgt er geen CD bij. En als je dan als leek eerst met je splinternieuwe systeem gaat spelen, en kijken wat hij allemaal kan doen, dan vergeet je (als je uberhaupt al weet hoe je die HP CD's moet branden) die CD's te branden. Sterker nog, op de HP website staat : "Bij HP Pavilions met Microsoft Windows XP worden geen herstelschijven geleverd. Er wordt in de plaats een verborgen gedeelte van de harde schijf (partitie) gebruikt om de herstelinformatie te bewaren. [b:8b6826a23c]Het gebruik van een verborgen partitie is een eenvoudige procedure die systeemherstelschijven (die verloren of beschadigd kunnen geraken) niet langer noodzakelijk maakt[/b:8b6826a23c]. " Maar als er wat mis gaat is het van 'Tja, had u maar CD's moeten branden. Eigen schuld dikke bult.' Ik vind het gewoon een verkapte manier van mensen oplichten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen