Ga naar inhoud

max grootte van de hard disk

Aanbevolen berichten

ik heb een server met daarin een pentium II de chipset is een 440 lx dus niet de bekende BX. Er zit nu een 20Gb hd in, maar aangezien deze nogal lastig doet de laatste tijd wil ik er een andere schijf in zetten, maar ik an niet terug vinden op de site van de fabrikant(epox) wat de maximale grootte is van de hd die de bios moet aankunnen, ik weet dat6 bij de pentium I de maximale grootte 8Gb is. Kunnen jullie mij vertellen wat de maximale grootte is van de hd voor een PII mb om de hd volledig aan te sturen. Alvast bedankt Schoenie
Link naar reactie
De maximale HD grootte is niet afhankelijk van de processor of de chipset, maar van het BIOS. Kritische grenzen zijn 32GB en 128GB. De kans dat je met het mobo uit die generatie (440LX) tegen de eerste grens aan loopt is een stuk kleiner dan de tweede grens, maar niet geheel ondenkbaar. Mocht dat toch het geval zijn, dan kun in vrijwel alle gevallen bij de HD fabrikant een tool downloaden die dat probleem omzeilt. Normaal moet een evt. beperking in het BIOS idd op de website van de betreffende Mobo producent (hier dus Epox) vermeldt staan.
Link naar reactie
Hoe zit dat met een laptop van toshiba die een P1 266 MHZ processor heeft?? Toshiba Portégé 3010CT Tot hoever kan je daargaan met een HDD? Stond op internet dat je uit moet kijken bij een P1 omdat die maar tot 4Gb of 8Gb ondersteunen klopt dit of kan ik er ook eentje van 15 GB of 20GB indoen?? Bij voorbaat dank P.S. heb al 14 Bad Clusters dus tijd voor vervanging! Alwin Winius
Link naar reactie
[quote:ca033ec94b="allcheats"]Stond op internet dat je uit moet kijken bij een P1 omdat die maar tot 4Gb of 8Gb ondersteunen klopt dit of kan ik er ook eentje van 15 GB of 20GB indoen??[/quote:ca033ec94b]Nogmaals, het is geen beperking van CPU of chipset, maar van het BIOS. Echter, mobo's met deze chipsets hebben idd in de praktijk vaak een BIOS dat grotere HD's niet ondersteund. Check de toshiba site voor gegevens mbt. jouw laptop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...