anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Delen Geplaatst: 10 november 2003 Ik heb pas geleden een ide NTFS schijf uit een windows 2000 server overgezet naar een werkstation met windows XP Pro. Nu heb ik het probleem dat ik alle data die op de schijf staat niet meer kan zien. Aanmelden bij XP als administrator met de server inloggegevens helpt ook niet. Wie heeft een oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 Je moet een take ownership actie uitvoeren: http://support.microsoft.com/?kbid=268019 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 Voor een beginneling zetten we er nog wat bij, he Brigitte? Is het tabblad Beveiliging weg? Zorg dan eerst dat je dit tabblad weer zichtbaar krijgt. Ga in Windows Verkenner naar Extra >Mapopties > Weergave en dan helemaal onderdaan staat (Use Simple File Sharing) Ned??? Haal hier het vinkje weg. Nu is het tabblad beveiliging zichtbaar en kan je de als Administrator de owner ship overnemen. Nu antwoord op de vraag waarom je er nu als beheerder er niet meer bij kan. Dit komt omdat de rechten niet plaats vinden op de naam maar op een SID (security ID) nummer. Omdat je nu een nieuwe XP installatie hebt gedaan is je SID absoluut anders en dus heb je geen toegang. (Behalve als je WinXP Home Edition gebruikt. Dan kun je namelijk alleen maar bij tabblad Beveiliging door op te starten in Veilige Modus en in te loggen met een beheers-account) Anders dit proberen: Computer opstarten en met F8 naar de veiligheidsmodus. Daar kan je dan aanloggen als Administrator . De eigenschappen van de hoogste folder, de folder in dit 'Documents and Settings' openen. Daar zie je de tab 'Beveiliging' of 'Beveiligd'. Dan de eigenaar aanpassen - inclusief op submappen en bestanden. En de toegang verlenen tot de login(s). Er zijn zeer veel mogelijkheden i.v.m. de beveiliging. Rebooten, normale start. En alles is zichtbaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2003 Bedankt mensen voor jullie snelle antwoorden. Helaas hebben de aangedragen oplossingen niet het juiste resultaat bereikt. Inmiddels heb ik de hele schijf voorzien van twee eigenaars tw: Administrator en mijn eigen inlognaam maar dit heeft niets geholpen. Wat mij opviel is dat bij het instellen van een nieuwe eigenaar ik keurig al mijn mappen en bestanden voorbij zie komen maar in de verkenner zie ik uiteindelijk niets. Doe ik iets verkeerd? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen