Ga naar inhoud

5.1 geluidskaart?


Aanbevolen berichten

ik heb een 5.1 geluidskaart (Hercules Muse 5.1 gamesurround). en heb philips 5.1 boxen, maar de center speaker werkt niet, iemand enig idee hoe dit kan? zijn er instellingen die ik na kan kijken? de box is waarschijnlijk niet kapot want n vriend van me heeft precies t zelfde probleem maar dan met n Creative 5.1 kaart en creaive 5.1 5300 boxen. ook daar doet de center het niet...
Link naar reactie
center werkt vaak alleen voor stemmen toch.... ?! maar iig heb je en geluidsbron (dvd oid) die 5.1 geluid geeft?! probeerd die eerst heb je ingesteld dat je 5.1 hebt? (tis maar een vraag :P) er zitten vaak testsamples bij zulke hardware... doet de center het daar ook niet? topicje erges over iemand met hetzelfde :P http://www.experts-exchange.com/Hardware/Q_20676197.html
Link naar reactie
ik heb zelf een sb audigy met een 5.1 setje van creative. het is normaal dat als je bijvoorbeeld winamp gebruikt je de center speaker niet hoort. Alleen zodra je een 5.1 geluidsbron afspeelt (bijvoorbeeld een DVD of een computerspelletje met ondersteuning voor surround sound) hoor je de center speaker. Er zijn bij creative ieg wel trucjes om de center speaker ook met gewoon stereo geluid te laten werken, hoe dat bij jouw geluidskaart werkt kan ik niet zeggen, zoek ff op de website van de kaart of gebruik google. Als je bijvoorbeeld een dvd speelt moet je in de software dvd speler wel instellen dat je 5.1 geluid hebt. Als deze software dvd speler btw gratis bij je dvd speler zat, heeft hij waarschijnlijk geen ondersteuning voor 5.1 geluid, omdat je hiervoor een upgrade versie van de dvd software moet aanschaffen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...