Ga naar inhoud

Dig. Camera + actie foto's (meerdere beeldjes per sec.)

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een dig. camera die meerdere beeldjes per sec. maakt, dit ivm actiefoto's voor mijn sport. En dan ook nog de vraag of deze beeldjes dezelfde resolutie hebben als de enkele foto? (m.a.w. maakt de camere bijv. 8 aparte foto's in een hele korte tijd?) Bijvoorbaat dank! P.S. De prijs van de dig. camera maakt even niet uit, ik wil gewoon weten of dit mogelijk en zo ja, welke modellen je hebt. :roll:
Link naar reactie
die zijn er inderdaad. Er komen steeds meer digitale spiegelreflex (wees eerlijk die zijn het beste als het gaat om foto's achter elkaar the schieten), bijna ieder bekend analoog spiegelreflex camera producent heeft een digitale tegenhanger al kosten al deze camera's wel een flinke duit. Camera's die dit heel goed kunnen voorbeelden zijn : Canon 1Ds (11 megapixels en rond de 10 shots achter elkaar ), Olympus E-1 (5 megapixels en 12 shots achter elkaar)zijn twee high-end camera's (rond 8000 eurotjes) waar veel over gesproken wordt op dit moment is de Canon 300D(4 shots) ook wel Digital Rebel genoemd een 6 megapixel 'digitale spiegelreflex'. Ik zou zeggen kijk gewoon eens rond op de sites van de diverse camera producenten.
Link naar reactie
Interessante vraag. Zelf had ik dit nog niet uitgezocht voor mijn Canon G3. Volgens de handleiding kan deze in de continu mode 2,5 frame per seconde doen, net zo lang totdat het geheugen vol is. Er zijn camera's met buffergeheugen waarin foto's in RAW formaat worden opgeslagen. Die halen soms 8 of meer beelden per seconde. ALleen na die seconde, moet eerst dat buffergeheugen geleegd worden.
Link naar reactie
[quote:be329aa84b="Kjiratsiekoedel"]nee, voor high speed foto's blijft de resolutie niet hoog. deze 16 beelden worden op volgorde in één foto geplaatst[/quote:be329aa84b] Nee toch? Dat lijkt meer op een AVI en als de beelden worden samengevoegd tot 1 foto, dan heb je er volgens mij niks meer aan. Voor de Canon G3 in film mode is het 15 beelden per seconde bij een rolutie van 320x240. Voor de continu mode is de gewenste resolutie in te stellen, dus ook het maximum van 4MPixel is dan te kiezen.
Link naar reactie
[quote:aa0d990a06="Frankie!"]Wat is de resolutie van de aparte foto's? Toch niet 3.2M / 16? :roll: En naar welke camera's moet ik kijken ZONDER spiegelreflex die ook meerdere beeldjes kunnen maken? (hier doel ik niet op HIGH-END systemen :D )[/quote:aa0d990a06] Zoals ik al eerder vertelde gewoon even zoeken op het internet. of hier: http://www.dpreview.com/ http://www.steves-digicams.com/ http://www.dcresource.com/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...