anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Delen Geplaatst: 9 november 2003 regelmatig stopt mijn pc ermee ( windows Xp, AMD 1600+,512 ddr ram), ik krijg een blauw scherm met de mededeling dat windows is gestopt! De volgende twee meldingen krijg ik steeds: Page_fault_in_non_paged_Area en : Driver_IRQL_Not_Less_Or_Equal Wat betekend dit en hoe kan ik dit oplossen????? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 Je ziet op hetzelfde blauwe scherm een hex foutcode (0x..........) en de naam van het programma of programma-onderdeel waarin de fout optrad. Graag iets meer informatie dus. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 Ik zal de volgende keer die hex codes opschrijven, eventueel een idee waar het aan kan liggen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 Met die informatie misschien wel, zonder zeker niet - er zijn legio mogelijkheden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 alvast bedankt, is een erg lastig probleem en vooral vervelend! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2003 [quote:dc56a8d856="e.rou"]De volgende twee meldingen krijg ik steeds: Page_fault_in_non_paged_Area en : Driver_IRQL_Not_Less_Or_Equal[/quote:dc56a8d856] Geheugefout en dirver probleem. TOen ik defect geheugen en een defect harde schijf in mijn computer had, zag ik dit soort (en nog wat andere) zeer willekeurig verschijnen. BIj een echt driver probleem zul je Driver_IRQL op specifieke momenten te zien krijgen (wanneer de driver echt gebruikt wordt). Die naam wordt ook weergegeven en is dus zeer handig bij het vinden van de oorzaak. Defect geheugen is wat minder voorspelbaar, er kan dan gewoon van alles en nog wat misgaan. Kijk ook eens in de logboeken, daarin staat ook vaak interessante informatie. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen