anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Delen Geplaatst: 9 november 2003 Al een tijdje ben ik van plan om een notebook (of is het nou laptop ;)) aan te schaffen. Nu zag ik in de afgelopen week bij mij in de buurt een Fujitsu-Siemens Amilo D 7830 staan die mij wel interessant leek (mede ook vanwege de prijs). Nu vroeg ik mij af of dit notebook werkelijk zo goed is als ie lijkt. Heeft iemand ervaring met dit merk/type? De specificaties: Pentium 4, 2.4 ghz. 256/512 mb DDR RAM (dat weet ik niet precies meer, ik dacht dat het 512 was) DVD+RW dvd brander 40 gb HD 5x usb 2.0 en Firewire onboard LAN en Modem ATI Mobility Radeon 9000 met 64 MB RAM WinXP home + virusscanner Prijs: nog geen 1500 euro Wat denken jullie, zal ik deze aanschaffen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 Het is geen onaardige notebook, qua onderdelen e.d.. Mijn vraag is echter: wat wil je gaan doen met de notebook? Ga je met het apparaat rondsjouwen en veel mobiel werken? Of is het meer een desktopvervanger? Ik ken de laptop niet precies maar het lijkt mij dat er een gewone desktop cpu in zit en niet een speciale mobile cpu. Als je mobiel moet gaan werken verdient een mobile cpu de voorkeur, omdat je accu dan langer meegaat. Daarnaast is de koeling van een mobile cpu over het algemeen minder luidruchtig. Als je veel mobiel gaat werken met het apparaat is het ook belangrijk dat het een stevig apparaat is met een goede afwerking. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 [quote:e94fbf1115="jackdegek"]Het is geen onaardige notebook, qua onderdelen e.d.. Mijn vraag is echter: wat wil je gaan doen met de notebook? Ga je met het apparaat rondsjouwen en veel mobiel werken? Of is het meer een desktopvervanger? [/quote:e94fbf1115] Dat was ik ff vergeten te melden inderdaad :oops: :wink: Wat ik er vooral mee wil gaan doen is een beetje kantoorwerk (in eerste instantie vooral voor school + stage) en af en toe een spelletje (vandaar dat ik een normale videokaart erin wil hebben en volgens mij is die ATI 9000 best goed) [quote:e94fbf1115="jackdegek"] Ik ken de laptop niet precies maar het lijkt mij dat er een gewone desktop cpu in zit en niet een speciale mobile cpu. Als je mobiel moet gaan werken verdient een mobile cpu de voorkeur, omdat je accu dan langer meegaat. Daarnaast is de koeling van een mobile cpu over het algemeen minder luidruchtig. Als je veel mobiel gaat werken met het apparaat is het ook belangrijk dat het een stevig apparaat is met een goede afwerking.[/quote:e94fbf1115] Het is geen Centrino processor helaas. Ik heb wel eentje gezien met een centrino erin maar die was 200 euro duurder en 1 ghz langzamer :-? Zal er wel aan liggen dat het nieuwe technologie is... Hij zag er verder wel aardig stevig uit, en het design vond ik ook wel goed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 mooie laptop lijkt me oja....centrino proc. 1.6 is ongv 2,5 ghz Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen