Ga naar inhoud

hdd wel in bios, niet in windows herkend!?

Aanbevolen berichten

heb de search gebruikt maar niets kunnen vinden, hoewel dit probleem vast vaker zal zijn voorgekomen ben bezig met 'n nieuwe installatie van win98se naar windows xp pro ik heb 2 WD schijven, master 40 GB en slave 80 GB de grotere schijf was voorheen master (met C:\windows er nog op) omdat ik begon met fdisk op die grotere en te laat in de gaten had dat ik fdisk helemaal niet nodig had (alleen formatteren was genoeg geweest), heb ik op een of andere manier die hele c-partitie verknald ik kon alleen nog in veilige modus de schijven benaderen na vanalles gekopieerd te hebben naar de grote schijf, heb ik de kleine master gemaakt en de grote slave dit werd meteen herkend in de bios windows 98 kon niet geïnstalleerd worden omdat er al een windows versie aanwezig was (op de grote schijf dus) (ik dacht overigens dat de stationsletters automatisch worden aangepast bij schijfverwisseling) grote schijf losgekoppeld en kleine schijf geformatteerd en 2 partities gemaakt en toen windows geïnstalleerd de grote schijf wordt noch in win98se, noch daarna in windows xp herkend partition magic noemt de grote schijf 'n bad partition en geeft partition table error #113 (op powerquest site word ik niet veel wijzer) heeft iemand 'n idee wat er loos is en wat eraan te doen is? op die grote schijf staan al mijn backups .... en mp3's alvast m'n dank
Link naar reactie
[quote:9e2e9798d0="Night Light"]heb ik op een of andere manier die hele c-partitie verknald ik kon alleen nog in veilige modus de schijven benaderen[/quote:9e2e9798d0] Misschien dat systeem in 16-bits compatibiliteits mode werkt. Het omwisselen van harde schijven met een bestaande Windows installatie wil nog wel eens problemen geven. Ik spreek uit eigen ervaring. Je hebt volgens mij na omwisseling te maken met een nieuwe installatie, dus die compatibiliteits mode is vermoedelijk niet het probleem. De standaard W98 fdisk zou overigens niet overweg kunnen met 80 GB harde schijf. Misschien dat je de oude situatie op de 80GB schijf nog kan herstellen. Vermoedelijk is dat ook die fout 113. Een parititie van 16GB en ja en dan nog de rest ... ? In de oude situatie werd er opgestart vanaf de actieve partitie op de grote schijf. Welke partitie (op welke schijf) is nu geactiveerd?
Link naar reactie
sorry dat ik niet eerder kon antwoorden 2 dagen bezig geweest met mijn schijven :( maar ..... ik heb alles in veiligheid kunnen brengen :) de 40 gig schijf heeft nu C (met windows xp) en D partitie maar er blijkt nog 'n vreemde partitie vóór de C te zitten van ongeveer 8 gig)!? zonder stationsletter de 80 gig schijf is nu helemaal in orde (3 partities) er is wel iets aan de hand met de stationsletters C: en D: ...... schijf 1 E: en F: ....... resp. cd-romspeler en brander H: I: en J: ...... schijf 2 ik dacht dat eerst de partities op vaste schijven komen en dan de CD-roms en waarom wordt de G: overgeslagen? misschien heeft het een met het andere te maken maar snappen doe ik 't dus niet iemand 'n idee? :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...