Ga naar inhoud

Hoe gegevens HD definitief verwijderen?

Aanbevolen berichten

Binnenkort wordt onze PC verkocht, omdat we een nieuwe krijgen (logisch :lol: ) Nu wil ik graag al onze gegevens tegen die tijd formateren. (heb al backups gemaakt). Alles moet dus definitief van de HD af.....is format c: dan genoeg? Of zijn er nog andere mogelijkheden? (Diskrescue of andere programma's moeten niks meer kunnen vinden) Bijvoorbaat dank!
Link naar reactie
Als je et echt goed wil doen, moet je de schijf echt 'erasen'. Een format is (deels) ongedaan te maken. Er zijn programma's die de schijf overschrijven met series van 0'en en 1'en. Dit volgens een standaard die de Amnerikaanse overheid (CIA) heft bedacht. Het is een langdurig proces, maar wel veilig. Even googlelen en dan vind je genoeg 'shareware' programma's die je helpen.
Link naar reactie
[quote:e569a44921="double_V"]Er zijn programma's die de schijf overschrijven met series van 0'en en 1'en. Dit volgens een standaard die de Amnerikaanse overheid (CIA) heft bedacht.[/quote:e569a44921] Ik meen te herinneren dat het volgens de CIA pas na 7 keer overschrijven veilig is... Dus dat kan inderdaad best lang duren... :wink:
Link naar reactie
Ik zat rouwens aan een snelle oplossing voor je te bedenken. Deed men ook bij een grote nedelandse bank om tape/floppies/cartridges te wissen: een goede electromagneet 8) :lol: Ik weet niet of schrijfkoppen dat overleven, maar ach je schijf is gegarandeerd schoon...... (p.s. dit doe je onder je eigen verantwoording....) :wink:
Link naar reactie
[quote:d8bb079f93="Bosje"]Op eigen risico een low-level format uitvoeren.[/quote:d8bb079f93] lol [url=http://www.disk-utility.com/hard-disk-low-level-format.html]Low level format info[/url] [i:d8bb079f93]Therefore, low level format is always of LAST RESORT when you encounter HDD problems.[/i:d8bb079f93] niet echt verstandig...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...