anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Delen Geplaatst: 6 november 2003 Binnenkort wordt onze PC verkocht, omdat we een nieuwe krijgen (logisch :lol: ) Nu wil ik graag al onze gegevens tegen die tijd formateren. (heb al backups gemaakt). Alles moet dus definitief van de HD af.....is format c: dan genoeg? Of zijn er nog andere mogelijkheden? (Diskrescue of andere programma's moeten niks meer kunnen vinden) Bijvoorbaat dank! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Als je et echt goed wil doen, moet je de schijf echt 'erasen'. Een format is (deels) ongedaan te maken. Er zijn programma's die de schijf overschrijven met series van 0'en en 1'en. Dit volgens een standaard die de Amnerikaanse overheid (CIA) heft bedacht. Het is een langdurig proces, maar wel veilig. Even googlelen en dan vind je genoeg 'shareware' programma's die je helpen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 [quote:e569a44921="double_V"]Er zijn programma's die de schijf overschrijven met series van 0'en en 1'en. Dit volgens een standaard die de Amnerikaanse overheid (CIA) heft bedacht.[/quote:e569a44921] Ik meen te herinneren dat het volgens de CIA pas na 7 keer overschrijven veilig is... Dus dat kan inderdaad best lang duren... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 wat heb/had je allemaal op die hdd staan dat het er echt af moet en wat niemand zou mogen zien...... jajajaja.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Illegale bestanden zeker Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Dat hoeft toch helemaal niet?? Veel mensen hebben gewoon privé bestanden op hun pc staan die niet voor anderen bestemd zijn hoor... :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Ik zat rouwens aan een snelle oplossing voor je te bedenken. Deed men ook bij een grote nedelandse bank om tape/floppies/cartridges te wissen: een goede electromagneet 8) :lol: Ik weet niet of schrijfkoppen dat overleven, maar ach je schijf is gegarandeerd schoon...... (p.s. dit doe je onder je eigen verantwoording....) :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Op eigen risico een low-level format uitvoeren. Waarom zoveel moeite doen, een gewone format is afdoende tenzij er dusdanig zeer geheime info opstaat. Kan me dat alleen bij research ebdrijven en mnilitaire bedrijven voorstellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Bedankt allemaal! Heb er een magneet boven gehouden en 7 keer alles gewist! :lol: :wink: Ik weet nu dat FORMAT C: voldoende is! En wie weet staan er wel staatsgeheimen op deze PC....you never know :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 [quote:be69601270="Capone"]Dat hoeft toch helemaal niet?? Veel mensen hebben gewoon privé bestanden op hun pc staan die niet voor anderen bestemd zijn hoor... :roll:[/quote:be69601270] Ja, je hebt gelijk. Als ik alleen maar aan mij vaders administratiebestanden denk... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Inderdaad! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 [quote:d8bb079f93="Bosje"]Op eigen risico een low-level format uitvoeren.[/quote:d8bb079f93] lol [url=http://www.disk-utility.com/hard-disk-low-level-format.html]Low level format info[/url] [i:d8bb079f93]Therefore, low level format is always of LAST RESORT when you encounter HDD problems.[/i:d8bb079f93] niet echt verstandig... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 inderdaad Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2003 Ik heb mijn bankzaken op m'n pc, dat hoef ik niet aan Jan en alleman te laten lezen, hor... Maar dat terzijde, aan wie je ga je nu deze hdd verkopen? Ik heb wel intresse (staatgeheimen zijn altijd intressant 8) :lol:). Jochem Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen