Ga naar inhoud

Dit is wel érg goedkoop?!

Aanbevolen berichten

Net over de grens deze shop gevonden (onbekend in [url=http://www.tweakers.net/shopsurvey]shopsurvey[/url]): * [url=http://www.amstadshop.de]Amstadshop[/url] Bieden het volgende systeem aan voor [b:980695b572]€ 299[/b:980695b572]: - AMD AthlonXP 2200+ - ARCTIC Cooling Copper Silent - Midi Tower 300W - [i:980695b572]Topaktuelles ALL-IN-ONE MicroATX Mainboa[/i:980695b572]rd - 256MB DDR-RAM 333MHz - 60 GB ATA100 HD 7.200 U/min. - Grafik Integrierte 128bit 2D/3D Grafikengine - High End AC 97 Digital Sound - 16x48x DVD-ROM IDE intern - 10/100 LAN Netzwerk DSL-fähig - USB 2.0 Schnittstellen und ATA133 - Integrierter 4in1 Cardreader für MS, SD, CF und SM Wat vinden jullie hiervan? Heb zo m'n twijfels bij dat MOBO...
Link naar reactie
[quote:8a736e4431="Ederveen"]Hoezo vergelijkbaar? .... Amstadshop is in z'n geheel (vaste prijzen) goedkoop. Daarligt m.i. een verschil...[/quote:8a736e4431] Een van de aspecten van het andere topic is, dat het eigenlijk niet mogelijk is voor zo'n (zelfs nog hoger) bedrag een configuratie te leveren. De vraag die je jezelf hier dus ook moet stellen; is deze prijs realiseerbaar? Wat zijn de leveringscondities? Vooruit betalen? etc. etc. Voordat ik naar technische specificaties ga kijken, zou ik me zelf daar een goed oordeel over willen vormen.
Link naar reactie
[quote:d711b4cd41="Ederveen"]Heb zo m'n twijfels bij dat MOBO...[/quote:d711b4cd41]Beste Ederveen, De prijs voor dit systeem is absurd laag. Als het al leverbaar is, denk ik dat je geen prima prestaties mag verwachten hiervan. Als het wel goed is, heb je misschien geluk gehad. Kwaliteit kost nou eenmaal veel geld. Je kunt dus bij alle onderdelen de vraag stellen of het minimaal een aantal jaren meegaat. Maar de allerbelangrijkste vraag blijft nog staan? Wat wil je ermee gaan doen??
Link naar reactie
[quote:7cec9f9748="Ederveen"]Beste Roeske, Wat zou jij doen? Een nieuw 'dubieus' systeem kopen of een tweedehands machine met (veel) mindere configuratie aanschaffen? Gr. Ederveen[/quote:7cec9f9748] Een goed werkend tweedehands systeem van een goede bekende/kennis/familie overnemen kan nooit gek zijn. Systemen verouderen zo snel, terwijl ze vaak nog geschikt zijn voor veel applicaties (Office/Internet). Je hebt dan ook kennis hoe het systeem tot de tijd dat je het overneemt, heeft gefunctioneerd. Als dat goed was, zou het slim zijn. Bij het bedrijf in Duitsland heb je nog een nadeel dat je bij (carry-in) garantie naar Duitsland moet reizen om het ter reparatie aan te bieden en weer op te halen. Een aspect waarmee je altijd even rekening moet houden.
Link naar reactie
Dit soort aanbiedingen is vaak wel erg uitgekleed. Je moet vooral ook kijken wat er NIET in zit. - monitor - operating system - speakers - brander - keyboard - muis Verder veel geintegreerd spul - ac97 onboard geluid - onboard video Vaak zitten hier ook minimale moederborden in, waarbij uitbreiding niet of nauwelijks mogelijk is.
Link naar reactie
Ben het in mijn geval niet met je eens Gerben, laten we zeggen dat we op een andere lijn liggen... Ik ben juist op zoek naar een 'basis'-configuratie aangezien er wat randapparatuur betreft weinig tot geen eisen zijn (geen speakers, geen brander etc. nodig). Monitor, toetsenbord, muis en WIN98-licentie zijn al in bezit... Vandaar... :)
Link naar reactie
Je kan ook op de beurzen kijken (kan enkele euro's schelen, dat moet je als schot aanspreken :wink: :lol: :wink: ) Uit mijnhoofd AMD 2400+ boxed 98 euro Asus A7V8X-X 65 euro (sound + lan, 6x usb 2.0) 256 MB ddr 40 euro Kast met 300 watt 35-40 euro Videokaart vanaf 50 euro Dus rond 300 euro met de overige onderdelen die je hebt een beter systeem dan in duitsland. Ja, je moet het zelf bouwen Op de beurs verkopen ze ook upgrade sets (scheelt weer 3 euro) Komende zaterdag pc beurs in de veemarkthallen (je woont in utrecht zie ik)
Link naar reactie
[quote:cd7406b865="Bosje"]Je kan ook op de beurzen kijken (kan enkele euro's schelen, dat moet je als schot aanspreken :wink: :lol: :wink: ) Uit mijnhoofd AMD 2400+ boxed 98 euro Asus A7V8X-X 65 euro (sound + lan, 6x usb 2.0) 256 MB ddr 40 euro Kast met 300 watt 35-40 euro Videokaart vanaf 50 euro Dus rond 300 euro met de overige onderdelen die je hebt een beter systeem dan in duitsland. Ja, je moet het zelf bouwen Op de beurs verkopen ze ook upgrade sets (scheelt weer 3 euro) Komende zaterdag pc beurs in de veemarkthallen (je woont in utrecht zie ik)[/quote:cd7406b865] Precies wat ik ook reeds heb genoemt, alleen is jou processor iets beter (en duurder). Prijs is redelijk normaal voor een goedkoop systeem (zeker in Duitsland)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...