anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Delen Geplaatst: 4 november 2003 kan het zijn dat je pc heel onstabiel wordt en geen spellen meer kan spelen door je ram? ik had 256 mb ddr ram in mijn pc pc 333 toen heb ik er 512 mb ddr ram bijgezet ook van pc 333 allebij zijn ze 2.5 mb cash alleen is de een van magic ram en de andere van deltec, kan het problemen veroorzaken tijdens games? of andere programma's Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 [quote:5fd5462f00="DNA4U"]kan het zijn dat je pc heel onstabiel wordt en geen spellen meer kan spelen door je ram?[/quote:5fd5462f00] Ja dat kan. Draai memtest86 en je kan een en ander testen. Mijn ervaring is dat geheugen nog wel eens kapot is. In dat geval omruilen. Soms is het een ongeschikte BIos instelling, bijvoorbeeld het geheugen te snel ingesteld. SOms is het gewoon wat anders. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 [quote:b50c60a690="DNA4U"]kan het zijn dat je pc heel onstabiel wordt en geen spellen meer kan spelen door je ram?[/quote:b50c60a690] Ja, dat kan idd. Weet je zeker dat de modules in orde zijn? Dat kun je trouwens testen met een programma als memtest86: http://www.memtest86.com/ Lees wel de gebruiksaanwijzing aandachtig door. [quote:b50c60a690]ik had 256 mb ddr ram in mijn pc pc 333 toen heb ik er 512 mb ddr ram bijgezet ook van pc 333 allebij zijn ze 2.5 mb cash alleen is de een van magic ram en de andere van deltec, kan het problemen veroorzaken tijdens games? of andere programma's[/quote:b50c60a690] Je bedoelt vast CAS 2.5 geheugen. ("cash" = "geld"; je bedoelde vast "cache", maar ook dat is iets heel anders) Als het idd allebei DDR333 CAS 2.5 geheugen is, dan zou je geen problemen mogen hebben. Check wel even in je BIOS of alle memory instellingen op AUTO (heet soms ook controlled by SPD) staan, dat voorkomt verkeerde mem-timing instellingen. Test je geheugen opstelling met het eerder genoemde programma. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 Welk OS gebruik je ? Indien het geen Win2k of XP is dus W9x/ME dan max 512 MB erin doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 jah inderdaad ik bedoel cas :oops: :lol: ik ga nu ff die mem test doen os is win98se wordt binnekort xp mijn systeem herkent wel 768 mb ram en volgens mij werkt het ook alleen als ik een spel een tijdje speel valt het spel telkens uit, veder kan ik geen een spel meer spelen terwijl ik dat met 256 wel kon :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 je kunt ook ff de 256 mb module verwijderen en alleen draaien met de 512 mb module. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 Hier stond iets dat Bosje ook al gezegd had :oops: Moet misschien toch een stoppen met forummen totdat ik weer alle antwoorden goed lees. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 ik heb die ramtest gedaan maar alles was goed, als win98 inderdaad mijn probleem is is dat snel opgelost, want ik krijg over 2 daagjes windows xp pro binnen en ik hoop dan dat het probleem daarmee is opgelost, kan ik nu dan het best gewoon tijdelijk die 256 mb eruit halen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 als je het probleem echt storend vind zou idd ff die 256 mb ram verwijderen. Met de installatie van Windows xp zou het probleem moeten zijn opgelost. In de microsoft knowledgebase moet je nog ergens een oplossing kunnen vinden voor het probleem, je moet dan een registerwijziging maken waardoor win 98 niet meer dan 512 mb zal gebruiken. Maar goed, als je over twee dagen win xp hebt, zal het wel goed komen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 heel erg thz allemaal, ik heb die 256 mb ram kaart eruit gehaald en ik kan weer bijvoorbeeld gewoon battlefield 1942 spelen, 512 is niet langzaam :P maar ik ga zeker niet lopen zoeken naar het probleem, ik kan zo spelen en zodra ik windows xp ga installen zet ik gewoon die 256 kaart er weer in :lol: nog sneller, dan moet alleen nog mijn athlon xp 3000 en Ati radeon 9600 pro binnekomen en ben ik helemaal happy :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 [quote:1588728aac="Wim Sturkenboom"]Hier stond iets dat Bosje ook al gezegd had :oops: Moet misschien toch een stoppen met forummen totdat ik weer alle antwoorden goed lees.[/quote:1588728aac] Ouderdom komt met gebreken :wink: :lol: :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen