Ga naar inhoud

Ram probleem

Aanbevolen berichten

kan het zijn dat je pc heel onstabiel wordt en geen spellen meer kan spelen door je ram? ik had 256 mb ddr ram in mijn pc pc 333 toen heb ik er 512 mb ddr ram bijgezet ook van pc 333 allebij zijn ze 2.5 mb cash alleen is de een van magic ram en de andere van deltec, kan het problemen veroorzaken tijdens games? of andere programma's
Link naar reactie
[quote:5fd5462f00="DNA4U"]kan het zijn dat je pc heel onstabiel wordt en geen spellen meer kan spelen door je ram?[/quote:5fd5462f00] Ja dat kan. Draai memtest86 en je kan een en ander testen. Mijn ervaring is dat geheugen nog wel eens kapot is. In dat geval omruilen. Soms is het een ongeschikte BIos instelling, bijvoorbeeld het geheugen te snel ingesteld. SOms is het gewoon wat anders.
Link naar reactie
[quote:b50c60a690="DNA4U"]kan het zijn dat je pc heel onstabiel wordt en geen spellen meer kan spelen door je ram?[/quote:b50c60a690] Ja, dat kan idd. Weet je zeker dat de modules in orde zijn? Dat kun je trouwens testen met een programma als memtest86: http://www.memtest86.com/ Lees wel de gebruiksaanwijzing aandachtig door. [quote:b50c60a690]ik had 256 mb ddr ram in mijn pc pc 333 toen heb ik er 512 mb ddr ram bijgezet ook van pc 333 allebij zijn ze 2.5 mb cash alleen is de een van magic ram en de andere van deltec, kan het problemen veroorzaken tijdens games? of andere programma's[/quote:b50c60a690] Je bedoelt vast CAS 2.5 geheugen. ("cash" = "geld"; je bedoelde vast "cache", maar ook dat is iets heel anders) Als het idd allebei DDR333 CAS 2.5 geheugen is, dan zou je geen problemen mogen hebben. Check wel even in je BIOS of alle memory instellingen op AUTO (heet soms ook controlled by SPD) staan, dat voorkomt verkeerde mem-timing instellingen. Test je geheugen opstelling met het eerder genoemde programma.
Link naar reactie
als je het probleem echt storend vind zou idd ff die 256 mb ram verwijderen. Met de installatie van Windows xp zou het probleem moeten zijn opgelost. In de microsoft knowledgebase moet je nog ergens een oplossing kunnen vinden voor het probleem, je moet dan een registerwijziging maken waardoor win 98 niet meer dan 512 mb zal gebruiken. Maar goed, als je over twee dagen win xp hebt, zal het wel goed komen.
Link naar reactie
heel erg thz allemaal, ik heb die 256 mb ram kaart eruit gehaald en ik kan weer bijvoorbeeld gewoon battlefield 1942 spelen, 512 is niet langzaam :P maar ik ga zeker niet lopen zoeken naar het probleem, ik kan zo spelen en zodra ik windows xp ga installen zet ik gewoon die 256 kaart er weer in :lol: nog sneller, dan moet alleen nog mijn athlon xp 3000 en Ati radeon 9600 pro binnekomen en ben ik helemaal happy :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...