anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Delen Geplaatst: 3 november 2003 Ik heb pas op de computerbeurs een nieuwe HDD gekocht. Het is een 120 gb, 8 mb cache, 7200 rpm. Ik heb het voor elkaar gekregen dat ik windows enzo erop heb gekregen, alleen het lijkt net alsof hij in ene stopt met draaien. Heeft iemand hier ook ervaring mee of weet wat ik moet doen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 [quote:6fadab378b="M@rkie T"]...lijkt net alsof hij in ene stopt met draaien.[/quote:6fadab378b] Hoe merk je dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 Ik hoor dat ie afslaat, en je hoort zo'n geluid dat ie langzamer gaat draaien (het omgekeerde van het opstarten van een HDD). En dat hoor ik steeds als ik een blue-screen heb Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 En welke foutmelding geeft dan blauwe scherm dan? Er zal een foutcode in staan, en de naam van het programma waarin de fout optreedt; mogelijk ook een windows foutboodschap, in hoofdletters. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 Ja, dat klopt, meestal stond er alleen onderaan een STOP met een code erachter en soms idd een tekst in hoofdletters, daar heb ik ook een lijst van gemaakt, ik zal ze ff noemen: - BAD_POOL_CALLER - PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA - NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS - DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL - IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en soms stond er ook onderaan nog een filenaam... dat waren deze: dxg.dll win32k.sys ntfs.sys ati2dvag.dll ksedd.sys navap.sys kmixer.sys symevent.sys En tegenwoordig wil het "windows logon process" vaak niet werken, waardoor ik niet eens in windows kom. Maar wat het allervreemste is. Op die zelfde schijf heb ik een Linux (suse) partitie staan, en dat draait gewoon als een zonnetje :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 Linux voor of na Windows geïnstalleerd? Het heeft er iets van weg dat Windows van een aantal systeembestanden niet meer weet waar hij ze moet zoeken - is de partitie-indeling, vanuit Windows gezien, gewijzigd door de Linux installatie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 ik had eerst windows erop gezet..., daarna linux en toen daarna windows nog een keer of 5 (met steeds formatteren) omdat ie het niet wilde doen... :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 Ik ben bang dat je schijf niet helemaal jofel is. Garantiekwestie? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 Hmm., ik hoop het. Heel stom want ik heb em op de computerbeurs gekocht, alleen ik keek gister op de bon, maar staat nergens een firmanaam :cry: (stom vanmezelf!). Misschien kan ik via WD direct wat regelen, alleen als ik dat controle-programma van hun draai, dan komt ie er perfect doorheen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 De schijf lijkt me OK. Linux draait als een zonnetje. Windows doet dat ook, mits goed geïnstalleerd. Misschien gewoon de hele schijf leeg gooien en opnieuw beginnen? Eerst Windows installeren, kontroleren dat het werkt, en dan in een hoekje Linux toevoegen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen