anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Delen Geplaatst: 2 november 2003 Wie heeft/waar zijn de bestanden om een update van de bios (Award 4.51PG) te doen voor het Biostar M6VBE-A moederbord? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2003 Bij Biostar of vast wel bij Google ? Wat is de reden dat je gaat flashen ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2003 hiero kun je wel bios vinden: [url]http://www.biostar.com.tw/support/bios/bios.php3?model=M6VBE-A[/url] En als je ff verder zoekt in het archief kun je er misschien nog wel meer vinden mbt je mobo. succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2003 Reden van de update: 80 Gb schijf wordt niet ondersteund (max. 32 Gb). Tool van harddisk fabrikant (WD) die de volledige 80 Gb zichtbaar en bruikbaar maakt doorstaat het gebruik van Norton Ghost en Part. Magic niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2003 [quote:89eb84ec7b="TheOnly"]Reden van de update: 80 Gb schijf wordt niet ondersteund (max. 32 Gb). Tool van harddisk fabrikant (WD) die de volledige 80 Gb zichtbaar en bruikbaar maakt doorstaat het gebruik van Norton Ghost en Part. Magic niet.[/quote:89eb84ec7b] Hopelijk hebben ze een Bios update die dit verhelpt, anders wordt het toch tooltje zonder Ghost en Pqmagic Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 2 november 2003 De update op de Biostar site heb ik al gebruikt maar lost mijn probleem niet op. De Bios maker (Award) heeft wel een update maar alleen tegen betaling. Als je in Google zoekt naar "Award 4.51PG Bios" dan kom je er achter dat er talloze mensen met dit ding zitten in combinatie met een te grote HD. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 november 2003 Ik had ook dit probleem met deze bios en een 40 GB schijf van Maxtor. Die heb ik in de bios ingesteld als 528mb disk(advies van maxtor site) en een jumpertje achterop gebruikt om het beperkte aantal cilinders(d8 ik) opte heffen. Maar ik heb MaxBlast gebruikt en darmee gepartitioneerd. Als je het hele verhaal wilt weten, moet je ff zoeken, er is een heel topic geweest over mijn probleem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 Bij mij werkt de tool van de HD fabrikant ook wel. Maar Ghost ziet inconsistentie in de grootte van de HD en zal er niet van/naar imagen. De functie van de 2e HD was juist om als back up te dienen. Dussssssssssssssssssss. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 als het echt niet wil lukken zou ik een losse ide-controller aanschaffen. Deze controller heeft een eigen bios en ondersteunt de schijf zonder problemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 [quote:83b3f08632="yoo_han"]Ik had ook dit probleem met deze bios en een 40 GB schijf van Maxtor. Die heb ik in de bios ingesteld als 528mb disk(advies van maxtor site) en een jumpertje achterop gebruikt om het beperkte aantal cilinders(d8 ik) opte heffen. Maar ik heb MaxBlast gebruikt en darmee gepartitioneerd. Als je het hele verhaal wilt weten, moet je ff zoeken, er is een heel topic geweest over mijn probleem[/quote:83b3f08632] als je eff goed zoekt op de side van MSI. dan zie je dat je mobo hdisk's ondersteund tot 160 GB :lol: . Marketing Name K7T266 Pro2 Model Name 6380 PCB Version 2.0 BIOS Version A6380VMS.350 HD.D Capacity Result 10GB OK 20GB OK 30GB OK 40GB OK 60GB OK 80GB OK 100GB OK 120GB OK 160GB OK Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 [quote:295f2cc023="TheOnly"]Als je in Google zoekt naar "Award 4.51PG Bios" dan kom je er achter dat er talloze mensen met dit ding zitten in combinatie met een te grote HD.[/quote:295f2cc023] [quote:295f2cc023="Yoo_han"]Ik had ook dit probleem met [b:295f2cc023]deze bios [/b:295f2cc023]en een 40 GB schijf van Maxtor. [/quote:295f2cc023] Deze bios heb ik het over, heeft dus totaal niets met mij MSI bordje te maken, want die zou hem moeiteloos herkennen idd. En als je mijn topic had opgezocht had je dat ook geweten :roll: ,dat ik die bios bedoelde :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 Ik weet dat ik verschillende keuzes heb. Een PCI controller kopen voor (nieuw) 39 Euro. Een 2e hands HD kopen van 30 Gb voor ong. 30 Euro. Bij Award (Bios maker) de update kopen voor 25 Euro. (Kan dan tot 137 Gb zien per HD). Bovenaan mijn lijstje staat een eerdere koper van de Award bios upgrade die voor een prikkie de bios upgrade wil doorverkopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 Koop dan maar die PCI contoller, die bios upgrade is zonde van je gled voor zo'n oude pc. En die controller kun je in elke pc gebruiken en kan je nog extra IDE apparaten aanhangen :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2003 Het overwegen waard, deze tip... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen