anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Ik heb een UPS (UPS Micro Plus 1000VA) gekocht om mijn PC te beschermen tegen stroomuitval en overspanning. Ik gebruik Win XP Home maar "energiebeheer"herkend deze UPS niet. De bijgeleverde software(UPSMON Plus) geeft de volgende foutmelding: "Access violation at address 00445D9C in module UPSMON.exe Read of address 00000004" Hoe configureer ik deze UPS ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Ik heb 2 UPS-en in gebruik een APC en een Merlin-Gerin en in de praktijk blijkt dat je die software het beste achterwege kan laten. Als de stroom uitvalt begint ie toch wel te piepen en dan heb je nog 20 minuten om de boel op te slaan en af te sluiten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2003 Maar de software is er toch juist voor dat de pc netjes softwarematig afgesloten wordt als er onvoldoende power voor handen is? Anders knalt ie er nog ineens uit als de accu leeg is. En dat gebeurt natuurlijk op een moment wanneer je niet thuis bent. Persoonlijk zou ik dus altijd de software installeren. Heb overigens alleen ervaring met PowerChute van APC. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Ja dat is misschien wel zo. Bij de meesten UPS-en zit een CD met allerlei "handige" utilities. Toen ik de eerste keer een UPS aansloot heb ik ook braaf de software geinstalleerd. Maar ik wissel nogal vaak van computer en tja.. dan werkt het niet meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2003 Kan ik helemaal inkomen, maar om dan meteen maar te adviseren om de software helemaal niet te gebruiken bij een installatieprobleem, vind ik wel erg kort door de bocht :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2003 Je zou even op de website van de fabrikant kunnen kijken of er een nieuwere versie van die driver is. Zo niet, mail/bel ze dan en zeg dat het niet werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2003 Gebruik je wel de speciale kabel die er bij zit? Meestal is dat een serieele kabel maar of het een crosskabel moet zijn weet ik niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen