anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Is het mogelijk een gewone A4 (HP 1300) printer langer papier te laten bedrukken? Volgens mij moet het mogelijk met een stuurkode om dit te doen. De bedoeling in om papier van A4 breed en 40 cm lang te bedrukken. Heeft iemand hiervoor een oplossing? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Je kan het papierformaat handmatig instellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Op mijn printer (HP 3820) kun je gewoon een willekeurig papierformaat instellen. Standaard staat hij op A4, maar bij Instellingen staat bij Papierformaat helemaal onderaan de optie "Aangepast papierformaat", met default de zelfde afmetingen als A4, maar nu met de mogelijkheid om andere afmetingen in te vullen. Jan de Boer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Was het maar zo simpel. Zelfs als ik een driver voor de 5100 installeer (een A3 printer) en de papiermaat op legal of op A3 zet dan nog stopt de printer na 30 cm. Stop ik er dan een vervolgblad in dan staat daar op : PCL XL error warning IllegalMediaSize Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2003 Ik ben nog even bezig geweest met aansturing vanuit dos en direct stuurcodes invoeren. Zelfs als ik dit ingeef (reset , Lines per inch , Page length [n] lines) gaat het niet goed, na iest meer dan A4 stopt de printer. Misschien is dit een hardware instelling die softwarematig niet gewijzigd kan worden. Is er een (PCL) code om door die blokkade heen te gaan? Echo ←E←&l9D←&l68P > LPT1 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 27 november 2003 Ter afronding van dit onderwerp het resultaat. Na gesprekken met de ontwikkelafdeling van HP blijkt het probleem ingebakken te zitten in de "bios" van de printer, niets aan te doen dus. De Brother 5070 kan tot 40,6 cm printen en daarmee is ons probleem dus opgelost. Prettig voor Brother want het ging om 300 printers. De 5070 wordt opgevolgd door de 5071 die dit ook kan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen